ЗМІСТ
Інженерні та освітні технології. Щоквартальний науково-практичний журнал [Електронний журнал] – Кременчук : КрНУ, 2016. – Вип. 4 (16). – 51 с. – Режим доступу: http://eetecs.kdu.edu.ua
|
Завантажити довідково-допоміжні дані
|
Розробка та впровадження здобутків педагогічної науки в освітню практику
НАЙДОЦІЛЬНІШІ ПІДХОДИ НАБУТТЯ ВМІНЬ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ СТУДЕНТАМИ ВИЩОЇ ШКОЛИ ІЗ ОБМЕЖЕНИМ КІЛЬКІСТЮ ГОДИН НАВЧАЛЬНИМ ПЛАНОМ Василишина Н. М. (завантажити) [in English]
|
У даній статті обговорюються найбільш складні підходи, методи, які можуть бути реалізовані в навчальному процесі вищої школи. Ми провели детальний аналіз висновків, зроблених в галузі викладання іноземної мови такими видатними вченими, як: Вайнер, Ленберг, Джонсон і Ньюпорт, Дженкин і Левіс, Чой і Мерфі, Дженніфер Дженкінс.
В результаті ми зробили резюме, що, незважаючи на чиленну кількість достатніх результатів в набутті вмінь іноземної мови студентами, до сих пір в сучасній освіті існує багато труднощів, особливо беручи до уваги той факт, що програмам з іноземної мови характерна обмежена кількість годин.
Таким чином, з'являється наступне протиріччя, яке може бути сформульоване, як таке: сучасні вимоги до фахівців і професіоналів високі, але рівень вищої освіти є недовершеним і обмеженим.
Отже, основним завданням нашого дослідження боло з'ясувати, які підходи є доречними та трудомісткими, виділити актуальні проблеми сучасних студентів, які гальмують досягнення високих результатів у навчальному процесі.
При пошуку раціонального рішення даного протиріччя, ми провели огляд чотирьох принципів Вайнера. Крім того, у ході наукового дослідження нами були перераховані труднощі, які студенти можуть мати у вимові, граматиці і лексиці. Проте, крім викладання фактичного матеріалу, таке поняття, як «відповідний мотиваційний контекст» набув великого значення і є невід’ємним інструментом в отриманні знань з іноземної мови.
Підводячи підсумок, ми закінчили нашу частину дослідження висновком про те, що поряд із великою кількістю різних методів, технік, підходів, які передбачаються використовувати в різних навчальних ситуаціях, є багато перешкод, що необхідно подолати наставниками для досягнення педагогічних цілей. Перспективи подальшого дослідження були окреслені відповідно.
Ключові слова: іноземна мова, принципи, проблеми, студенти, доцільний, ефективний, мотиваційний контекст.
|
1. Biggs, J. and Tang, C. (2007), Teaching for Quality Learning at University.What the Student Does, Open University Press, Berkshire, England.
2. Lane, L. (2010), Tips for teaching. Pronunciation: a practical approach. White Plains, Pearson Longman, NewYork, USA.
3. Wyner, G. (2014), Fluent Forever. How to Learn Any Language Fast and Never Forget It, Harmony Books, New York, USA.
|
ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК СТРУКТУРНИХ ЕЛЕМЕНТІВ ФУНКЦІОНАЛЬНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ СТУДЕНТІВ 17-19 РОКІВ Самокиш І. І. (завантажити) [in Ukrainian]
|
В статті наведені результати кореляційного аналізу показників функціонального тестування зі зміною потужності навантаження за замкненим циклом та антропометричних й фізіометричних показників студентів. Обстежено 150 студентів (86 дівчат та 64 хлопця, які відносились до основної медичної групи) першого і другого курсів віком 17-19 років. Показана ступінь впливу параметрів фізичного розвитку на результати функціонального тестування (фізична працездатність, частота серцевих скорочень (ЧСС) протягом навантаження, ефективність регуляції серцевої діяльності, енергетичний рівень), а також установлені достовірні взаємозв’язки різної сили між ними. На основі проведеного кореляційного аналізу були отримані нові дані, які доповнюють наявну інформацію про функціональні резерви організму студентів.
Ключові слова: кореляційний аналіз, функціональні резерви, фізичний розвиток, функціональне тестування, студенти.
|
1. Босенко А. И. Выявление функциональных возможностей сердечно-сосудистой и центральной нервной систем у подростков при напряженной мышечной деятельности: автореф. дис. на соискание науч. степени канд. биол. наук / А. И. Босенко. – Тарту, 1986. – 25 с.
2. Босенко А. І. Спосіб діагностики функціональних резервів людини / А. І. Босенко (Україна); Бюл. №8 Держ. департ. інтел. власності № 59144 А; заявл. 04.03.2003; опубл. 15.08.2003; 7А61В5/0205. – 4 с.
3. Босенко А. И. Функциональный контроль гребцов нагрузкой с реверсом в годичном цикле тренировки / А. И. Босенко, И. И. Самокиш, А. Н. Дубинин // Физическая культура и спорт в 21 веке: матер. международной науч. конф. – Волжский, 2008. – С. 65–70.
4. Волков Л. В. Физические способности детей и подростков / В. М. Волков. – К. : Здоровье, 1981. – 135 с.
5. Давиденко Д. Н. Методика оценки функциональных резервов организма при использовании нагрузочной пробы по замкнутому циклу изменения мощности / Д. Н. Давиденко, В. П. Андрианов, Г. М. Яковлев, Н. К. Лесной // Пути мобилизации функциональных резервов спортсмена: Сб. науч. тр. – Л. : ГДОИФК, 1984. – С. 35–41.
6. Давиденко Д. Н. Здоровье, адаптация и резервы организма человека / Д. Н. Давиденко // Здоровье – основа человеческого потенциала: проблемы и пути их решения: труды V Всероссийской научно-практической конференции с международным участием, 25-27 ноября, 2010 г. – Санкт-Петербург, 2010. – С. 223.
7. Давиденко Д. Н. Методика оценки мобилизации функциональных резервов организма по его реакции на дозированную нагрузку / Д. Н. Давиденко // Научно-теоретический журнал «Ученые записки университета имени П.Ф. Лесгафта». – 2011. – № 12 (70). – С. 52–57.
8. Карпман В. Л. Тестирование в спортивной медицине / В. Л. Карпман, З. Б. Белоцерковский, И. А. Гудков. – М. : Физическая культура и спорт, 1988. – 208 с.
9. Курзанов А. Н. Функциональные резервы организма / А. Н. Курзанов, Н. В. Заболотских, Д. В. Ковалев. – М. : Издательский дом Академии Естествознания, 2016. – 96 с.
10. Мозжухин А. С. Физиологические резервы спортсмена / А. С. Мозжухин // Лекция. – Л. : ГДОИФК, 1979. – 14 с.
11. Мозжухин А. С. Роль системы физиологических резервов спортсмена в его адаптации к физическим нагрузкам / А. С. Мозжухин, Д. Н. Давиденко // Физиологические проблемы адаптации. – Тарту, 1984. – С. 84–87.
12. Самокиш І. І. Нові підходи до виявлення рівня фізичної працездатності дівчаток молодшого шкільного віку / І. І. Самокиш // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – Харків : ХДАДМ. – Вип. № 3. – 2005. – С. 41–46.
13. Самокиш І. І. Методика оцінювання навчальних досягнень дівчаток молодшого шкільного віку в процесі занять фізичною культурою : автореф. дис. на здобуття канд. пед. наук. : спец. 13.00.02 – Теорія та методика навчання (фізична культура, основи здоров’я) / І. І. Самокиш. – Одеса, 2011. – 20 с.
14. Самокиш И. И. Гистерезисный метод выявления функциональных возможностей как критерий оценивания успеваемости по физическому воспитанию в высших учебных заведениях / И. И. Самокиш // Физическое воспитание студентов. – Харьков, 2011. – № 4. – С. 71–75.
15. Самокиш І. І. Оцінювання навчальних досягнень з фізичного виховання у вищих навчальних закладах за допомогою показників велоергометричного тестування / І. І. Самокиш, А. І. Босенко // Науково-практичний журнал ПНЦ НАПН України «Наука і освіта». – Одеса : ПНПУ, 2014. – Вип. № 4. – С. 27–32.
16. Самокиш І. І. Моніторинг фізичної підготовленості студентів перших-других курсів щодо стану регуляторних механізмів серцевого ритму / І. І. Самокиш // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Серія: Педагогіка. – Одеса : ПНПУ, 2016. – Вип. 2 (109). – С. 74–78.
17. Самокиш І. І. Оптимізація навчального процесу фізичного виховання у вищих закладах освіти на основі моніторингу функціональних можливостей студентів / І. І. Самокиш, А. І. Босенко, Г. О. Дишель // Науково-практичний журнал ПНЦ НАПН України «Наука і освіта». – Одеса: ПНПУ, 2016. – Вип. № 8. – С. 151–157.
|
СТРУКТУРА ДІАЛОГІЧНОГО СПІЛКУВАННЯ У ВИЩІЙ ШКОЛІ Беспарточна О. І., Зюман Г. Ю. (завантажити) [in Ukrainian]
|
Розглянуто особливості діалогічного спілкування. Досліджено умови виникнення діалогічного спілкування, його основні характеристики. Визначено роль діалогічного спілкування у особистісно-орієнтованому навчанні. Обґрунтовано умови, за яких відбувається ефективне діалогічне спілкування у особистісно-орієнтованому навчанні, а саме: суб’єкт-суб’єктна спрямованість, наявність спільного змістовного поля, різниця в точках зору на предмет діалогу, активізація мисленевих процесів, необхідність рефлексії. Виділена структура діалогічного спілкування, виокремленні фактори, які впливають на появу бар’єрів у діалогічному спілкуванні чи стають його стимулами. Визначено як зазначені фактори можуть використовуватись у навчальному процесі.
Ключові слова: спілкування, діалог, суб’єкт-суб’єктні відносини, змістове поле, особистісно-орієнтоване навчання.
|
1. Вульфов Б. З. Педагогика : учеб. пособ. для бакалавров / Б. З. Вульфов, В. Д. Иванов, А. Ф. Меняев ; под ред. П. И. Пидкасистого. – М. : Юрайт, 2015. – 511 с.
2. Скибицкий Э. Г. Основы делового общения : учеб. пособ. / Э. Г. Скибицкий, И. Ю. Скибицкая. – Новосибирск : НГАСУ, 2008. – 388 с.
3. Философские и лингвокультурологические проблемы толерантности : коллективная монография / [И. Н. Борисова, Н. Д. Бурвикова, Т. Т. Вепрева, Н. А. Купина, М. Б. Хомяков] ; отв. ред. И. Н. Борисова, М. Б. Хомяков. – Екатеринбург : Изд-во Уральского ун-та, 2003. – 549 с.
4. Гольдин В. Е. Толерантность как принцип культуры речи / В. Е. Гольдин // Философские и лингвокультурологические проблемы толерантності : коллективная монографія ; отв. ред. Н. А. Купина и М. Б. Хомяков. – М. : ОЛМА-ПРЕСС, 2005. – С. 515–532.
5. Крук С. І. Реалізація виховного процесу на засадах діалогічної взаємодії як педагогічна умова виховання толерантності / С. І. Крук // Нова педагогічна думка: науково-методичний журнал. – Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. – Рівне, 2010. – № 2. – С. 83–87.
6. Братченко С. Л. Межличностный диалог и его основные атрибуты / С. Л. Братченко // Психология с человеческим лицом: гуманистическая перспектива в постсоветской психологи. – М. : Смисл, 1997. – С. 201–222.
7. Мойсеюк Н. Є. Педагогіка : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Н. Є. Мойсеюк. – К. : Кондор, 2007. – 656 с.
8. Великий тлумачний словник сучасної української мови (з дод. і допов.) [уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел]. – К. ; Ірпінь : ВТФ «Перун», 2005. – 1728 с.
9. Липко І. П. Діалогічна єдність як базова одиниця діалогічного мовлення / І. П. Липко // Філологічні трактати. – Суми : Сумський Державний університет, 2013. – № 2. – Т. 5. – С. 75–80.
10. Айтпаева А. С. Вопросы обучения диалогическим формам общения / А. С. Айтпаева // Проблемы и перспективы языковой подготовки иностранных студентов: материалы Х Международной научно-практической коференции (1-2 октября 2015 г.). – Харьков : ХНАДУ, 2015. – С. 3–7.
11. Бобков А. К. Основы творческой деятельности журналиста : учеб. пособ. / А. К. Бобков. – Иркутск : Иркут. ун-т, 2005. – 96 с.
12. Рубчевский К. В. Логика : курс лекций / К. В. Рубчевский. – Красноярск : Филиал СПб ИВЭСЭП в г. Красноярске, 2005. – 106 с.
13. Стефаненко Т. Р. Этнопсихология / Т. Р. Стефаненко. – М. : Институт психологии РАН, 2000. – 258 с.
|
Інформаційно-комунікаційні технології в освіті
ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ УЧАСНИКІВ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ФУНКЦІОНУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОГО НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА ВНЗ Беспарточна О. І., Анісимов А. О. (завантажити) [in Ukrainian]
|
Розглянуто особливості педагогічної взаємодії викладачів, студентів та інформаційно-комунікаційного середовища навчального закладу у розрізі трисуб’єктної дидактики. Визначено роль кожного суб’єкта педагогічної взаємодії. Виділено та обґрунтовано умови, за яких відбувається ефективна педагогічна взаємодія учасників навчального процесу, а саме: творчий стиль педагогічної діяльності викладачів; ІКТ-компетентність учасників педагогічної взаємодії; педагогічний моніторинг підготовки фахівців; організація соціально-психологічної атмосфери, ефективної для навчально-пізнавальної діяльності.
Ключові слова: педагогічна взаємодія, трисуб’єктна взаємодія, педагогічні умови, інформаційно-комунікаційне навчальне середовище.
|
1. Касьянова О. М. Моніторинг в управлінні навчальним закладом / О. М. Касянова, Т. Б. Волобуєва // Управлінський супровід моніторингу якості освіти. – Х. : Основа, 2004. – 96 с.
2. Ковальчук Л. Педагогічна взаємодія викладача і студентів під час використання нових інформаційних технологій навчання у процесі вивчення педагогічних дисциплін / Лариса Ковальчук // Вісник Львів. ун-ту. – Львів, 2005. – Вип. 19. – Ч. 2. – С. 17–25.
3. Курова Т. Г. ІКТ-компетентість студентів економічних спеціальностей / Т. Г. Курова // Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. – К., 2012. – № 6(68). – С. 370–374.
4. Максимова Л. П. Педагогічні умови функціонування інформаційно-навчального середовища вищого навчального закладу економічного профілю / Л. П. Максимова // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науково-методичний журнал. – К. : Вид–во «Едельвейс», 2013. – Вип. 2. – С. 69–74.
5. Основи стандартизації інформаційно-комунікаційних компетентностей в системі освіти України : метод. рекомендації / В. Ю. Биков, О. В. Білоу, Ю. М. Богачков та ін. ; за заг. ред. В. Ю. Бикова, О. М. Спіріна, О. В. Овчарук. – К. : Атіка, 2010. – 88 с.
6. Петухова Л. Є. Розширення можливостей навчального процесу в умовах інформаційно-комунікаційного педагогічного середовища / Л. Є. Петухова // Інформаційні технології в освіті : Збірник наукових праць. – М-во освіти і науки України, Херсонський держ. ун-т., 2010. – Вип. 6. – С. 32–37.
7. Равчина Т. Організація взаємодії студентів з освітнім середовищем у вищій школі / Т. Равчина // Вісник Львівського університету: сер.: Педагогічна . – Львів, 2005. – Вип.19. – Ч. 2 . – С. 4–16 .
8. Співаковський О. В. До оцінювання взаємодії у моделі «Викладач – студент – середовище» / О. В. Співаковський, Л. Є. Петухова, Н. А. Воропай // Наука і освіта. – 2011. – № 4. – С. 401–405.
|
|