Щорічні збори «Ради з питань докторської освіти» як інструмент вдосконалення практики докторської підготовки

Автор(и):

DOI: https://doi.org/10.30929/2307-9770.2022.10.02.01

Мова статті: ENG

Анотація

Дослідження присвячено характеристиці інструментів, що використовуються Радою з питань докторської освіти Європейської асоціації університетів (EUA Council for Doctoral Education) з метою підвищення якості докторської освіти та підготовки здобувачів ступеня доктора філософії в умовах реформування Європейської освіти. У статті виявлено соціальні та економічні передумови створення Ради з питань докторської освіти, яка регулює діяльність суб’єктів Європейського дослідницького простору. З’ясовано особливості проведення та порядок денний щорічних зборів та конференцій Ради з питань докторської освіти як інструментарію поширення інноваційного досвіду та передової практики дослідницьких установ та вищих навчальних закладів, які готують аспірантів та докторантів. Окреслено основні проблеми та питання, які розглядаються учасниками зборів та конференцій з метою сприяння запровадженню основних Зальцбурзьких принципів та рекомендацій докторської освіти у контексті Болонського процесу. Зокрема, розглянуто 10 основних Зальцбурзьких принципів та рекомендацій, що слугують орієнтиром для суб’єктів Європейського дослідницького простору. Схарактеризовано основні умови перетворення щорічних зборів на основний форум для діалогу за участю широкого кола зацікавлених сторін з питань докторської освіти. Визначено особливості перших щорічних зборів з питань докторської освіти, на яких викладено платформу, бачення, місію і цілі, що передбачають розвиток і активізацію діалогу з реформування європейської докторської освіти. Виокремлено та схарактеризовано ключові напрямки роботи Ради з питань докторської освіти: зміна ролі докторської освіти та дослідницької підготовки та нове бачення докторських програм у суспільстві знань; оновлення практики і способів дослідницької підготовки (інноваційні організаційні структури; навчання трансверсальним компетентностям, здібностям; вдосконалення керівництва, координації; поява нових докторських програм і ступенів; спільні докторські програми; інтернаціоналізація; міждисциплінарні дослідження; розвиток дослідницької кар’єри на ранньому етапі; співпраця з іншими стейкхолдерами). Визначено основні цілі конференцій, що проводяться Радою з питань докторської освіти з метою виявлення тенденцій розвитку докторської підготовки у Європейському просторі вищої освіти (ЄПВО), зокрема, критичне оцінювання змін у докторській підготовці, визначення та узгодження пріоритетних напрямів діяльності Ради з питань докторської освіти у найближчі роки.

Ключові слова

докторська освіта, докторська підготовка, Рада з питань докторської освіти Європейської асоціації університетів, щорічні збори Ради з питань докторської освіти ЄАУ

Бібліографічні посилання

  1. EUA-CDE. Doctoral Education – Taking Salzburg Forward: Implementation and new challenges (2016). URL: https://eua-cde.org/reportspublications/51:doctoral-education-taking-salzburg-forward-implementationand-new-challenges.html (accessed 04.04.2022).
  2. The EUA Council for Doctoral Education: A Welcome Word (2008). URL: https://mcyt.educa.madrid.org/empleo/documentos/doc/EUA_Council_for_Doctoral_Education_News_issue1_september08.pdf (accessed 04.06.2022).
  3. EUA Council for Doctoral Education (EUA-CDE). Annual Meeting of the Council for Doctoral Education, 4–5 June 2009, University of Lausanne, Switzerland. URL: http://www.eua.be/events/past/Past-Events/eua-cde-annual-meeting/home.aspx (accessed 14.05.2022)
  4. The Second Annual Meeting of the EUA Council for Doctoral Education (2009). URL: http://eurodoc.net/oldwebsite/20090607_Speech_EUA_CDE_AnnualMeeting_Lausanne.pdf (accessed 14.05.2022).
  5. The Third Annual Meeting of the EUA Council for Doctoral Education (2010). URL: http://www.ehea.info/cid103879/third-annual-meeting-of-the-eua-council-for-doctoral-education.html (accessed 16.05.2022).
  6. EUA-CDE Annual Meeting: Promoting Creativity: Cultivating the Research Mindset (2011). URL: https://eua.eu/downloads/publications/eua%20annual%20report%202011.pdf (accessed 17.05.2022)
  7. The Fifth Annual Meeting of the EUA Council for Doctoral Education (2012). URL: https://www.hi.is/sites/default/files/ame18/HaskolaradsfundirPDF/aherslur_i_starfi_eua_2012.pdf (accessed 14.05.2022)
  8. EUA-CDE Annual Meeting From Student to Researcher: Are We on the Right Track? (2013). URL: https://eua.eu/downloads/publications/eua%20annual%20report%202013.pdf (accessed 24.05.2022)
  9. 7th EUA-CDE Annual Meeting: Doctoral Education: Thinking Globally, Acting Locally (2014). URL: https://na.eventscloud.com/ehome/eua-cde-liverpool/181299/ (accessed 18.05.2022)
  10. 8th EUA-CDE Annual Meeting: The Future of Doctoral Education – Where Do We Go From Here? (2015). URL: https://na.eventscloud.com/ehome/eua-cde-munich/209664/ (accessed 20.05.2022)
  11. EUA-CDE Annual Meeting: Doctoral Education: A Dilemma of Quality and Quantity? (2016). URL: https://eua.eu/events/84:9th-eua-cde-annual-meeting.html (accessed 14.04.2022)
  12. EUA-CDE Annual Meeting: Digitalisation: A Game Changer for Doctoral Education? (2017). URL: https://eua.eu/events/66:eua-cde-annual-meeting-2017.html (accessed 11.05.2022)
  13. EUA-CDE Annual Meeting: Excellence through Diversity: Doctoral Education in a Globalised World (2018). URL: https://eua.eu/news/112:eua-cde-annual-meeting-excellence-through-diversity-in-doctoral-education.html (accessed 14.05.2022)
  14. EUA-CDE Annual Meeting: The Societal Dimension of Doctoral Education (2019). URL: https://eua.eu/events/32-2019-eua-cde-annual-meeting.html (accessed 04.06.2022)
  15. EUA-CDE Annual Meeting Online Series (2020). URL: https://eua.eu/events/101:2020-eua-cde-annual-meeting.html (accessed 18.05.2022)
  16. EUA-CDE Annual Meeting: Preparing Doctoral Education for a Post-Pandemic World (2021). URL: https://eua.eu/events/197-2021-eua-cde-annual-meeting.html (accessed 01.06.2022)
  17. EUA-CDE Annual Meeting: Time and Timing in Doctoral Education (2022). URL: https://eua.eu/events/213-2022-eua-cde-annual-meeting.html (accessed 02.06.2022)
  18. Salzburg II Recommendations (2010). European Universities’ Achievements Since 2005 in Implementing The Salzburg Principles. EUA-CDE. URL: www.eua-cde.org/reports-publications.html
  19. Bologna Seminar Doctoral Programmes for the European Knowledge Society, Salzburg, 3-5 February 2005: The Salzburg Principles. URL: https://eua.eu/component/attachments/attachments.html?task=attachment&id=1881 (accessed 04.06.2022).
  20. Supervision and Training Charter for Early Stage Researchers. (2004). URL: http://eurodoc.net/oldwebsite/20040331_supervision_and_training.pdf (accessed 03.06.2022).
  21. O‘Reilly, A, Schmidt, L., Zinner, L. Professionals in Doctoral Education. A Handbook (2016). URL: file:///C:/Users/Admin/Downloads/PHD-156-version1-pride___professionals_in_docto.pdf