Автор(и):
- Мамута Марина Сергіївна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7674-4984
- Рибалко Ольга Олексіївна, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2979-9904
DOI: https://doi.org/10.30929/2307-9770.2022.10.02.07
Мова статті: UKR
Анотація
У статті розглядаєтьсяпитання візуалізації навчальної інформації дисципліни «Інтелектуальні та інформаційні системи» засобами Adobe Animate. Визначено, що якість засвоєння студентами навчального матеріалу залежить від якості освітнього контенту та його візуалізації. Встановлено, що однією з новітніх технологій є створення та застосування інтерактивних електронних плакатів, які є засобом уявлення і засвоєння навчального матеріалу, підвищення активності та інтересу студентів до вивчення необхідного навчального контенту дисципліни «Інтелектуальні та інформаційні системи». Обґрунтовано популярність використання для візуалізації навчального контенту Microsoft Office PowerPoint та вказано на деякі недоліки середовища як засобу для створення інтерактивних електронних плакатів. Наведено приклади сервісів для створення інтерактивних електронних плакатів, які є в мережі Інтернет ( Gloster, ThingLink, Genial.ly, Canva, H5P та ін.), визначено елементи інтерактивності, які можуть використовувати викладачі у процесі проведення занять зі студентами. Вперше розглянуто систему Adobe Animate як середовище для здійснення візуалізації навчального матеріалу. На прикладі створеного інтерактивного плаката, призначеного для візуалізації навчального контенту дисципліни «Інтелектуальні та інформаційні системи», доведено можливість застосування системи Adobe Animate як засобу для створення інтерактивних електронних плакатів. На прикладі створеного авторами інтерактивного електронного плаката «Безпілотний автомобіль» доведено, що Adobe Animate є не тільки хорошим векторним редактором та середовищем для створення анімації, але й потужним середовищем для візуалізації навчального матеріалу. А саме, засобом для створенням інтерактивних електронних плакатів. На конкретному прикладі доведено, що в Adobe Animate можна створювати інтерактивні електронні плакати з подальшим використанням наступних ефектів інтерактивності: можливість відкривати та закривати відповідні записи; можливість робити певні зображення видимими та невидимими, створення спливаючих підказок. Автори висловлюють припущення, що система Adobe Animate приховує ще багато недосліджених можливостей для використання в галузі освіти, оскільки дане середовище є хорошим векторним редактором та має вбудовану мову програмування Java Script. Інтерактивні електронні плакати, створені в Adobe Animate, викладач має нагоду використати на власному сайті або у власних електронних навчальних посібниках.
Ключові слова
Adobe Animate, візуалізація, інтерактивний електронний плакат
Бібліографічні посилання
- Биков В. Ю. Методологічні та методичні основи створення і використовування електронних засобів навчального призначення / Комп’ютер у школі та сім’ї, 2012. № 3. С. 3–6.
- Тарабрин О. А. Комплексное использование информационных и коммуникационных технологий в процессе непрерывной подготовки инженерных и управленческих кадров / М. : ИИО РАО, 2005. 232 с.
- Нестерова Л. Ю. Преимущества лекции-визуализации в условиях распространения среди студентов клипового мышления / Высшее образование сегодня, 2015. №7. С. 28-31.
- Як і для чого використовувати візуалізацію даних?/Електронний ресурс. Центр політичних студій та аналітики «Ейдос». 2014. Режим доступу до ресурсу: URL: http://eidos.org.ua/novyny/yak-i-dlya-choho-vykorystovuvaty-vizualizat10iyu-danyh/ (дата звернення: 16.05.2022).
- Калиниченко А.В. Интерактивные электронные дидактические средства с когнитивной визуализацией. Научно-технический вестник информационных технологий, механики и оптики. 2017. Вип. 17( 2). С. 359–364. https://cyberleninka.ru/article/n/interaktivnye-elektronnye-didakticheskie-sredstva-s-kognitivnoy-vizualizatsiey
- Семеніхіна О., Юрченко А. Уміння візуалізувати навчальний матеріал засобами мультимедіа як фахова компетентність учителя/ Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія «Педагогіка. Соціальна робота». Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2014. Вип. 33. С. 176-179.
- Триус Ю.В. «Інноваційні інформаційні технології у навчанні математичних дисциплін» / Інформатизація вищого навчального закладу. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. №731. С. 76-81.
- Білоусова Л.І., Житєньова Н. В. «Функціональний підхід до використання технологій візуалізації для інтенсифікації навчального процесу», Інформаційні технології і засоби навчання, 2017, Вип. 57(1). С. 38-49. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2017_57_1_6 (дата звернення: 20.05.2022)
- Шахіна І.Ю. Інтерактивні плакати в освітній діяльності / Сборники научных работ НТУ “ХПИ”: Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти, НТУ “ХПИ”, 2015. Вип. 42. С.403-412.
- Бєльчев П. В. Інтерактивний електронний плакат як сучасний дидактичний засіб навчання фізики в загальноосвітній школі. Педагогічні науки, Бердянськ : БДПУ, 2011. Вип. 2. С. 73-77.
- Литвинова С.Г., Мамута М.С., Рибалко О.О. Моделлювання електронних інтерактивних плакатів// Фізико-математична освіта. Суми. , 2018. Вип. 4. С. 96–100. DOI 10.31110/2413-1571-2018-017-3-015
- Спірін О. М. Критерії і показники якості інформаційно-комунікаційних технологій навчання / Інформаційні технології і засоби навчання, 2013. 36 (4). C.132-152. URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/issue/view/58 (дата звернення 23.05.2022). DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v33i1
- Литвинова С. Г. До питання експертизи якості електронних освітніх ресурсів. Інформаційні технології і засоби навчання. 2013. 3 4(2). C. 21-27. URL: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/812#.VeqFn0Pg21t (дата звернення: 23.05.2022) DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v34i2.812
- Андрейканіч А. І. Плакат: його види та жанри. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку, 2013. Вип. 19 (1). С. 121-126.
- Юрченко А.О., Логвін А.В., Лаштун О.В., Безверха К.М., Семеніхіна О.В. / Про візуалізацію навчального матеріалу засобами flash-технологій (на прикладі вивчення тригонометричних функцій), Фізико-математична освіта. 2017. Вип. 1(11). С. 128-132. URL: https://fmo-journal.fizmatsspu.sumy.ua/publ/3-1-0-156 (дата звернення: 02.06.2022).
- Юрченко А. Інтерактивний плакат як засіб подання навчального матеріалу. Міжнародна науково-практична конференція «НПК – 2018», м. Суми, Україна. URL: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/6149 (дата звернення: 02.06.2022).
- Огнівчук Л. М. Використання flash-технологій і java-аплетів велектронному навчальному курсі з елементарної математики. Інформаційні технології і засоби навчання, 2015. Вип. 48(4). C. 148-165.
- Mamuta M. S., Rybalko O. O. Technology of creation of interactive electronics posters for the study of mathematics formulas / Computer Science and Telecommunications. GESJ, 2019. Вип. 57(2)). С. 16–21.
- Литвинова С.Г., Мамута М.С., Мельник О.М., Рибалко О.О. Інтерактивний плакат як різновид електронного освітнього ресурсу / Проблеми сучасного підручника. К., 2021. Вип. 26. С. 130–143. https://doi.org/10.32405/2411‐1309‐2021‐26‐130‐142. DOI: 10.32405/2411‐1309‐2021‐26‐130‐142
- Коваль Т. І., Бесклінська О. П. Використання засобів візуалізації для створення електронних освітніх ресурсів у процесі навчання математичних дисциплін у закладах вищої освіти. Інформаційні технології і засоби навчання, 2020. Вип.77(3). С. 145-161. DOI: 10.33407/itlt.v77i3.3411
