Формування навичок налаштування промислових контролерів сімейства Siemens Simatic S7 студентів освітніх програм з автоматизації

Автор(и):

DOI: https://doi.org/10.30929/2307-9770.2022.10.04.02

Мова статті: UKR

Анотація

Робота присвячена розробці уроку, який дозволить сформувати навички налаштування промислових контролерів сімейства Siemens Simatic S7 студентів освітніх програм з автоматизації. При розробці уроку було вирішено використовувати формат лабораторної роботи з залученням сучасних форм активізації роботи студентів. Структурно робота студента на заняття складається з самостійної та аудиторної роботи. Самостійна робота включає в себе перегляд навчального відео та вивчення теоретичного матеріалу. Аудиторна робота складається з участі у майстер-класі, який проводить викладач, та виконанні індивідуального завдання, де викладач виступає у ролі консультанта. Розроблений урок може проводитися як очно так і дистанційно. При проведенні дистанційного уроку викладачу потрібно більше уваги приділяти засобам отримання зворотного зв’язку від студентів, а також обмежити кількість учасників, для покращення рівномірності засвоєння матеріалу студентами. Для підтримки проведення уроку було розроблене методичне та наочне забезпечення: перелік відео-матеріалів для перегляду; довідник з теоретичного матеріалу; презентація для супроводження створення зразку програмного проєкту; індивідуальні завдання для студентів. Розроблений урок пройшов апробацію у дистанційній формі, з огляду на поточну ситуацію в Україні. Вперше був сформований інтегральний продукт для навчання студентів навичок налаштування промислових контролерів сімейства Siemens Simatic S7, який відрізняється орієнтацією на знайомство із середовищем TIA Portal, розробкою для підтримки кожного етапу уроку методичним та наочним забезпеченням, цілісною структурою подання інформації, та використанням таких сучасних форм навчання, як майстер-клас. Розроблений урок дозволяє сформування навички налаштування промислових контролерів сімейства Siemens Simatic S7 у студентів освітніх програм з автоматизації за досить короткий час на достатньо високому рівні. Подальша робота студентів складається зі створення програмних проєктів за реальним  задачами автоматизації.

Ключові слова

автоматично-інтегровані технології, професійні компетентності, майстер-клас, методичне забезпечення, TIA Portal

Бібліографічні посилання

  1. Rahmadwati, Tri Oktaviana Putri, Siswojo, Bambang. Temperature control of liquid egg pasteurization system using PLC (programmable logic controller) siemens simatic S7-200 and HMI (human machine interface) simatic HMI panel / Electrical Power, Electronics, Communicatons, Control and Informatics Seminar (EECCIS). Aug 2014. https://doi.org/10.1109/eeccis.2014.7003727
  2. Wang L., Wang X.N., Jiang S.Q. Arm based efficient interpreter for SIMATIC S7 statement list / International Conference on System Simulation (ICUSS 2012). 2012. https://doi.org/10.1049/cp.2012.0490
  3. Kieczmerski Paweł. Application of SIMATIC S7-1200 controllers for the water level control system in water reservoirs / PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY, v. 1, iss. 10, pp. 25-29. https://doi.org/10.15199/48.2022.10.04
  4. Večkys Algirdas, Brazauskas Kęstutis. Valdiklių programavimo STEP 7 (TIA Portal) pagrindai. KTU leidykla „Technologija“. 2018.160 p. https://doi.org/10.5755/e01.9786090214756
  5. Sobiepański Michał, Tagowski Michał. The preparation of process automation in SIEMENS TIA Portal environment / Mechanik, iss. 7, pp. 816-817. https://doi.org/10.17814/mechanik.2016.7.188
  6. Salazar Johny Álvarez, Arango Juan Guillermo Mejía. TIA PORTAL. Aplicaciones de PLC. Fondo Editorial ITM 2017. 96 p. https://doi.org/10.22430/9789585414112
  7. Zuxing Kou, Wei Zhang, Libao Zhang. Design of Automatically Conveying Materials Control System Based on TIA portal Configuration Software / 34rd Youth Academic Annual Conference of Chinese Association of Automation (YAC). Jun 2019. https://doi.org/10.1109/yac.2019.8787638
  8. Sunderhauf N., Krause T., Protzel P. Bringing robotics closer to students – a threefold approach / IEEE International Conference on Robotics and Automation, 2006. ICRA 2006. https://doi.org/10.1109/robot.2006.1641734
  9. Lafhaj Zoubeir, Balkhy Wassim Al, Linner Thomas. Teaching Construction Robotics for Higher Education Students: “Imagine and Make” / Proceedings of the International Symposium on Automation and Robotics in Construction (IAARC). Jul 2022. https://doi.org/10.22260/isarc2022/0009
  10. Dube Sibusisiwe. The 21st Century Students’ Educational Ict Preferences / International Robotics & Automation Journal, 2017, vol. 3, iss. 5. https://doi.org/10.15406/iratj.2017.03.00069
  11. Білоус О. С. Особистісна спрямованість занять вищої школи як засіб підвищення рівня творчої активності студентів / Педагогіка вищої та середньої школи : зб. наук. праць. Кривий Ріг, 2006. Вип. 14. С. 28–35. https://doi.org/10.31812/123456789/3333
  12. ChanLin L. Formats and prior knowledge on learning in a computer-based lesson. Journal of Computer Assisted Learning, 2001, vol. 17, iss. 4, pp. 409-419. https://doi.org/10.1046/j.0266-4909.2001.00197.x
  13. Fiorella Logan. Fostering Generative Learning From Video Lessons: Effects of Learning Strategies and Lesson Formats. Proceedings of the 2020 AERA Annual Meeting. 2020. https://doi.org/10.3102/1571335
  14. Jacovina Matthew, Snow Erica, Allen Laura, Roscoe Rod, McNamara Danielle Educational Lesson Formats: The Appeal of Animated Videos Versus Illustrated Texts. PsycEXTRA Dataset, 2014. https://doi.org/10.1037/e528942014-584
  15. Кучер С. Л. Збірник міждисциплінарних завдань для дизайн-підготовки студентів спеціальності «Технологічна освіта». Кривий Ріг, 2015. 48 с. https://doi.org/10.31812/123456789/4242
  16. Єчкало Ю. В. Основні вимоги до навчального комплекту з фізики для студентів та викладачів. Материалы VІІ Международной конференции «Стратегия качества в промышленности и образовании» (3-10 июня 2011 г., Варна, Болгария) / М-во пром. политики Украины; Госпотребстандарт Украины ; Нац. агентство аккредитации Украины ; Нац. металлург. акад. Украины [НМетАУ] [и др.] : в 3-х т. Днепропетровск, 2011. Т. 3. С. 411-413. https://doi.org/10.31812/0564/855
  17. Колгатіна Л. С. Застосування комп’ютерних засобів для керування самостійною роботою студентів. Информационные технологии: наука, техника, технология, образование, здоровье: материалы международной научно-технической конференции. Харьков, Мишкольц, Магдебург : ХГПУ, МУ, МТУ, 1997. С. 443–446. https://doi.org/10.31812/123456789/3225
  18. Ничик Н. А. Яким навчально-методичним матеріалам для самопідготовки до практичних занять надають перевагу студенти? / Медична освіта, 2013, iss. 3. https://doi.org/10.11603/me.v0i3.1319
  19. Lukitasari Marheny, Hasan Rusdi. The Development of Learning Task Through Students’ Feedback – A Process of Lesson Plan by Lesson Study. Proceedings of the Annual Conference on Social Sciences and Humanities. 2018. https://doi.org/10.5220/0007417701910195
  20. Оксанич А.П., Конох І.С., Арсеньєв Ю. А. Промислові автоматизовані системи: інструментальні засоби та управління техпроцесами. Підручник. Кременчук: ПП Щербатих О.В., 2017. 543 с.
  21. Настанова по програмуванню S7-1200/S7-1500 STEP 7 (TIA Portal) и STEP 7 Safety в TIA Portal. Базова системна настанова 11/2015.
  22. Гречановська Олена. Структура робочого зошита для самостійної роботи з гуманітарних дисциплін для студентів технічних ЗВО. Перспективи та інновації науки, 2022, iss. 7(12). https://doi.org/10.52058/2786-4952-2022-7(12)-117-125