Автор(и):
- Істоміна Наталія Миколаївна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6811-8115
DOI: https://doi.org/10.30929/2307-9770.2022.10.04.05
Мова статті: ENG
Анотація
Робота присвячена впровадженню процедури вільного вибору навчальних дисциплін студентами вищих навчальних закладів та розвитку засобів підтримки здійснення цього вибору. Основна задача, яка розв’язується у роботі, це визначення методів та засобів інформаційної та технологічної підтримки вільного вибору навчальних дисциплін студентами. Мета роботи – зробити процес вибору дисциплін студентами більш прозорим, зручним та зрозумілим. В якості джерел інформації використовувалися положення про вільний вибір навчальних дисциплін провідних закладів вищої освіти України. Аналіз цих положень дозволив виділити основні етапи здійснення вільного вибору навчальних дисциплін студентами. На прикладі задекларованої процедури вибору навчальних дисциплін у Кременчуцькому національному університеті імені Михайла Остроградського була проведена деталізація визначених етапів. Для деталізації використовувалася така структура: опис етапу; зміст етапу; проблеми та суперечності, які виникають на вибраному етапі; пропозиції та шляхи вирішення виявлених проблем та суперечностей. Результати аналізу системи підтримки вільного вибору навчальних дисциплін представлені у вигляді дерева рішень. Розроблене дерево рішень містить три шляхи розвитку системи підтримки здійснення вільного вибору навчальних дисциплін студентом, в залежності від рівня автоматизації процесу. Для кожного шляху розвитку системи підтримки вказані кінцеві продукти, які необхідно розробити для досягнення вибраного ступеня автоматизації процесу вільного вибору навчальних дисциплін. Також для кожного шляху розвитку такої системи підтримки складені схеми залучення суб’єктів процесу, під якими розуміються співробітники кафедр та адміністрації університету. Студент знаходиться на вершині цього процесу, він є кінцевим споживачем, тому вся система направлена на полегшення процедури вибору навчальних дисциплін саме з точки зору студента. Також запропоновані зміни до формату представлення інформації у загально-університетському каталозі дисциплін вільного вибору.
Ключові слова
індивідуальна освітня траєкторія; дисципліни вільного вибору; інформаційна система підтримки; інформаційне забезпечення; дерево рішень
Бібліографічні посилання
- Benyakh, V. V. (2007). The Bologna Process in Ukraine: Thesis. URL: http://dspace.uccu.org.ua/handle/123456789/681 (access date: 29.09.2022). [in Ukrainian]
- Zhuravel, H. P. (2012). The Bologna Process and Ukraine. International Scientific Bulletin, 4 (23), p. 1., 285-292. [in Ukrainian]
- Miroshnichenko, M. (2008). Integration of Ukraine in the Bologna process: problems and prospects. Actual problems of international relations. European studies,82, p. 1., 85-89. [in Ukrainian]
- Golovan, M. S. (2012). The European credit-transfer system as an innovative technology of training organization: Theses. URL: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/63713 (date of access: 08.10.2022). [in Ukrainian]
- Yevtukh, M. (2020). National framework of qualifications and the European transfer credit-accumulation system. Formation of modern scientific thought. DOI: https://doi.org/10.36074/31.01.2020.12 [in Ukrainian]
- Korostianets, T. (2020). Individual educational trajectory of a student: analysis of interpretations of the concept. Humanities science, 4(30), 73-79. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863.4/30.212557 [in Ukrainian]
- Zhuravlyov, Yu. (2017). Individual learning trajectory. New collegium, 3(89), 22-26. [in Ukrainian]
- The Law of Ukraine “On Conducting a Pedagogical Experiment on the Credit-Modular System of Organization of the Educational Process”. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0048290-04#Text (access date 29.09.2022). [in Ukrainian]
- The Law of Ukraine “On conducting a scientific and practical seminar on the implementation of a credit-module system for the organization of the educational process”. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0481290-04#Text (access date 06.10.2022). [in Ukrainian]
- The Law of Ukraine “On Higher Education”. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text (access date 08.10.2022). [in Ukrainian]
- Korol, A. (2016). Higher education of Ukraine: stages of development. Scientific Bulletin of Mykolaiv V.O. Sukhomlynskyi National University. Pedagogical sciences, 1(52), 93-97. [in Ukrainian]
- Naidyonov, I. (2004). The Bologna process: cultural paradigms. Digest of pedagogical ideas and technologies “School – Park”,3/4, 25-29. [in Ukrainian]
- Cherevichnyi, G. S. (2007). Higher education of Ukraine: innovations, problems, prospects. Science and science, 1, 107-112. [in Ukrainian]
- Syusko, M. M. (2013). Higher educational institution in a unified educational space: place, role, tasks. International Scientific Bulletin, 7 (26), 315-322. [in Ukrainian]
- Klimenko, V. (2011). University – faculty – department – student. High school, 5/6, 91-98. [in Ukrainian]
- Lutskyi, M. A. (2022). Modern institution of higher education as a research and innovation center. Scientific works of National Aviation University. Series: Law Journal “Air and Space Law”, 1(62), 200-209. DOI: https://doi.org/10.18372/2307-9061.62.16501 [in Ukrainian]
- Yo, S. H. (2021). Student’s individual educational path: the essence and key aspects of organization. Collection of research papers pedagogical sciences, 95, 56-62.
- Virolainen, O. (2019). Organization of the model of the freedom of choice of individual educational trajectory in the conditions of implementation of remote technology. Young scientist, 11(75). DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-11-75-44
- Marushkevich, A. (2020). Ensuring the quality of education in modern higher education institutions: actual ideas? Bulletin of Taras Shevchenko Kyiv National University. Pedagogy, 2(12), 31-34. [in Ukrainian]
- Vorobyova, O. (2020). Education quality assurance system: Ukrainian experience. Humanities science, 1(29), 259-264. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863.1/29.209322 [in Ukrainian]
