Автор(и):
- Дмітрієва Ніколь Субханівна, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6492-3371
DOI: https://doi.org/10.32782/2307-9770.2023.11.01.03
Мова статті: ENG
Анотація
Метою роботи є виявити значення супервізії у формування інноваційно-зорієнтованої особистості майбутнього вчителя фізичної культури в умовах загальноосвітнього навчального закладу. в результаті проведеного дослідження виявлено суттєве значення супервізії у формування інноваційно-зорієнтованої особистості майбутнього вчителя фізичної культури в умовах загальноосвітнього навчального закладу. Супервізія є взаємовигідною формою взаємодії між майбутніми вчителями фізичної культури та супервізорами. Слід врахувати, що зроблені спостереження та висновки не скасовують низку питань, що вимагають подальшого вивчення: переваги та недоліки дистанційної (онлайн) супервізії в умовах загальноосвітніх організацій, оцінка якості реалізованих програм супервізії наставництва в умовах загальноосвітніх організацій, ризики організації супервізії, сучасний образ супервізії очима майбутніх вчителів фізичної культури. Резюмуючи основні положення статті, слід зазначити, що супервізія розширює професійні вміння та навички, створює умови для професійного саморозвитку та самореалізації майбутніх вчителів фізичної культури, забезпечує включеність кращих випускників у професію вчителя, зміцнює їхній інноваційний розвиток та саморозвиток. Організація супервізії дає майбутнім вчителям фізичної культури засоби реалізації відповідних функцій суб’єкта інноваційної діяльності та сформувати вміння застосовувати ці засоби у практичній діяльності вчителя фізичної культури. Тобто, досягається мета формування інноваційно-зорієнтованої особистості майбутнього вчителя фізичної культури. Супервізія має на увазі виконання низки завдань, таких як знайомство з можливим місцем педагогічної практики та майбутнім місцем роботи, допомога в задоволенні професійних інтересів, формування власного стилю педагогічної діяльності (навчання складання планів-конспектів уроків, допомога у розробці та підборі дидактичного матеріалу, застосуванні різних форм, методів та засобів навчання, впровадження та вдосконалення власної методики оцінювання навчальних результатів на заняттях фізичної культури), підготовка молодих фахівців до застосування знань, умінь, навичок у реальних умовах загальноосвітніх організацій, визначення ступеня готовності студента до педагогічної практики вчителя фізичної культури. Особливу важливість має перший етап, що включає розробку та проведення уроків. Майбутні вчителі фізичної культури відзначають відвідування уроків як один із ключових критеріїв, що входять у поняття “супервізія”.
Ключові слова
інноваційна діяльність, педагогічна практика, супервізія, фізична культура і спорт, вчитель фізичної культури
Бібліографічні посилання
- Chen, Y., Li, X. & Li, Y. (2022). Exploring the relationship between individual characteristics and argumentative discourse styles: the role of achievement goals and personality traits. Discip Interdscip Sci Educ Res 4, 22. https://doi.org/10.1186/s43031-022-00062-1
- Dmitriieva, N. (2021). Psychological training of future specialists in physical culture and sports for the activities of a sports coach in higher education institutions. Engineering and Educational Technologies, 9(1), 90–101. doi: https://doi.org/10.30929/2307-9770.2021.09.01.08
- Dmitriieva, N. S. (2023). Contents of pedagogical support for the formation of the innovation-oriented personality of the future teacher of physical culture. Innovative Pedagogy, 55 (1), 154-160. https://doi.org/10.32782/2663-6085/2023/55.1.30
- Elfeky, A. I. M., & Elbyaly, M. Y. H. (2021). Developing skills of fashion design by augmented reality technology in higher education. Interactive Learning Environments, 29 (1), 17–32. https://doi.org/10.1080/10494820.2018.1558259
- Engdahl, C., Lundvall, S., & Barker, D. (2021). ‘Free but not free-free’: Teaching creative aspects of dance in physical education teacher education. Physical Education and Sport Pedagogy, in press. https://doi.org/10.1080/17408989.2021.2014435
- Gholamnia-Shirvani, Z., Ghofranipour, F., Gharakhanlou, R., & Kazemnejad, A. (2018). “Women and active life”: An extended TPB-based multimedia software to boost and sustain physical activity and fitness of Iranian women. Women & Health, 58(7), 834–850. https://doi.org/10.1080/03630242.2017.1342739
- Goodrich, A. (2021). Online peer mentoring and remote learning. Music Education Research, 23(2), 256–269. https://doi.org/10.1080/14613808.2021.1898575
- Grigorkevich, A., Savelyeva, E., Gaifullina, N., & Kolomoets, E. (2022). Rigid class scheduling and its value for online learning in higher education. Education and Information Technologies, in press. https://doi.org/10.1007/s10639-022-11131-3
- Huddy, A., Old Gibbs, E., & May, E. (2021). Virtual Borders: Reflective and digital approaches to choreographic pedagogy in tertiary dance training. Research in Dance Education, in press. https://doi.org/10.1080/14647893.2021.1993172
- Jung, S., Son, M., Kim, C. I., Rew, J., & Hwang, E. (2019). Video-based learning assistant scheme for sustainable education. New Review of Hypermedia and Multimedia, 25(3), 161–181. https://doi.org/10.1080/13614568.2019.1678682
- Lander, N., Lewis, S., Nahavandi, D., Amsbury, K., & Barnett, L. M. (2022). Teacher perspectives of online continuing professional development in physical education. Sport Education and Society, 27(4), 434–448. https://doi.org/10.1080/13573322.2020.1862785
- Livy, S., Muir, T., Murphy, C., & Trimble, A. (2022). Creative approaches to teaching mathematics education with online tools during COVID-19. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 53(3), 573–581. https://doi.org/10.1080/0020739X.2021.1988742
- Kerr, R., Barker-Ruchti, N., Schubring, A., Cervin, G., & Nunomura, M. (2019). Coming of age: Coaches transforming the pixie-style model of coaching in women’s artistic gymnastics. Sports Coaching Review, 8(1), 7–24. https://doi.org/10.1080/21640629.2017.1391488
- Kim, G. C., & Gurvitch, R. (2018). Integrating web-assessment technology in health and physical education. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 89(9), 12–19. https://doi.org/10.1080/07303084.2018.1512915
- Krause, J. M., Douglas, S., Lynch, B. M., & Kesselring, L. (2018). Let’s get virtual: Observing physical education field experiences through synchronous video conferencing. Strategies, 31(1), 30–34. https://doi.org/10.1080/08924562.2017.1394241
- Krutka, D. G., Carano, K. T., Cassell, L., Lavoie, M., & Davidson-Taylor, K. (2019). Wise practices and intercultural understandings: A framework for educator videoconferencing. Journal of Research on Technology in Education, 51(4), 356–376. https://doi.org/10.1080/15391523.2019.1652869
- Krzysztofik, M., Wilk, M., Wojdała, G., & Gołaś, A. (2019). Maximizing muscle hypertrophy: A systematic review of advanced resistance training techniques and methods. International Journal of Environmental Research and Public Health, 16(24), 4897. https://doi.org/10.3390/ijerph16244897
- Piya-Amornphan, N., Santiworakul, A., Cetthakrikul, S., & Srirug, P. (2020). Physical activity and creativity of children and youths. BMC Pediatrics, 20(1), 118. https://doi.org/10.1186/s12887-020-2017-2
- Powell, Z., Davis, C., Yadav, R., & Gates, T. G. (2021). Using zoom in teaching human behavior during the COVID-19 pandemic: Experiences of Australian students. Journal of Human Behavior in the Social Environment, in press. https://doi.org/10.1080/10911359.2021.2002752
- Qi, Y. (2021). The role of mobile web platforms in the development of critical, strategic and lateral thinking skills of students in distance physical education courses. Thinking Skills and Creativity, 42, 100935. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2021.100935
- Vidaci, A., Vega-Ramírez, L., & Cortell-Tormo, J. M. (2021). Development of creative intelligence in physical education and sports science students through body expression. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(10), 5406. https://doi.org/10.3390/ijerph18105406
- Xing, Z. & Qi, Y. Development of creativity in physical education teachers using interactive technologies: involvement and collaboration. Educ Inf Technol (2022). https://doi.org/10.1007/s10639-022-11422-9
- Yang, Q. F., Hwang, G. J., & Sung, H. Y. (2020). Trends and research issues of mobile learning studies in physical education: A review of academic journal publications. Interactive Learning Environments, 28(4), 419–437. https://doi.org/10.1080/10494820.2018.1533478
- Zielińska, A., Lebuda, I., Ivcevic, Z., & Karwowski, M. (2022). How adolescents develop and implement their ideas? On self-regulation of creative action. Thinking Skills and Creativity, 43, 100998. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2022.100998
