Автор(и):
- Сидоренко Валерій Миколайович, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4449-073X
- Кирилаха Наталія Григорівна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2629-8867
DOI: https://doi.org/10.32782/2307-9770.2023.11.03.02
Мова статті: UKR
Анотація
У роботі розглядається підхід до викладання дисципліни “Теорія ймовірностей та математична статистика” в галузі комп’ютерної інженерії та комп’ютерних наук. Автори пропонують інтеграцію традиційних тем цієї дисципліни з сучасними інструментами і методами, специфічними для сфери IT. Робота надає докладний аналіз структури навчальної дисципліни, її мети та завдань у контексті традиційних і специфічних аспектів. Традиційні, це ті, які стосуються безпосередньо теорії ймовірності і математичної статистки та її задач, пов’язаних із забезпеченнях спеціальних дисциплін у циклі навчання. Специфічні – ті, що не мають безпосереднього відношення та (або) носять міждисциплінарний характер. Висвітлюється важливість використання інструментів, таких як системи контролю версій і мова програмування R, для формування компетентностей студентів у сфері статистики та аналізу даних. У роботі також порівнюється запропонований підхід з іншими можливими методами викладання та навчання, вказуючи на переваги і недоліки кожного з них. Автори підкреслюють значення інтеграції інструментів, що вже широко використовуються в IT-сфері, в освітню програму, щоб підготувати студентів до вимог роботодавців і підготувати їх до роботи в сучасній індустрії. Автори показують, що таким чином можна набути низку знань та навичок не вводячи для цього окремих дисциплін і не змінюючи структуру освітньої програми. Робота може бути корисною в рамках реалізації освітніх програм IT-напрямку рівня бакалавр та магістр, а також для викладачів і студентів, які цікавляться сучасними методами викладання інформатики та аналізу даних.
Ключові слова
теорія ймовірностей та математична статистика, підготовка студентів ІТ-напрямку, інтеграція інструментів ІТ-галузі
Бібліографічні посилання
- Shirriff, Ken (30 August 2016). “The Surprising Story of the First Microprocessors”. IEEE Spectrum. Institute of Electrical and Electronics Engineers. 53 (9): 48–54. doi:10.1109/MSPEC.2016.7551353
- Guchenko, M., Sydorenko, V., Belska, V., Liutenko, M., Fesenko, N. (2021). DComFra Project Learning Module M20 Advanced Spreadsheets in Mathematical Modeling Tasks of Electrical and Computer Engineers Education. Proceedings of the 20th IEEE International Conference on Modern Electrical and Energy Systems, MEES 2021, 2021
- Digital competence framework for Ukrainian teachers and other citizens (dComFra). URL: https://dcomfra.vdu.lt/uk/about-2/ (дата звернення: 28.09.23)
- Курси з цифрової грамотності в рамках проекту dComFra. URL: https://dole.fit.knu.ua/ (дата звернення: 28.09.23)
- ICDL. The Digital Skills Standard. URL: https://icdleurope.org/ (дата звернення: 28.09.23)
- EPAM/ University Program. URL: https://training.epam.ua/ua (дата звернення: 28.09.23)
- Стандарт вищої освіти України. Перший (бакалаврський) рівень. Спеціальність 123 Комп’ютерна інженерія. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/123-kompyuterna-inzheneriya.pdf (дата звернення: 28.09.23)
- Стандарт вищої освіти України. Перший (бакалаврський) рівень. Спеціальність 122 Комп’ютерні науки. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2019/07/12/122-kompyut.nauk.bakalavr-1.pdf
- Гегель Г. В. Ф. Феноменология духа. – СПб.: «Наука», 1999. – 444 стр.
- Chacon, S., Straub, B.: Pro git. Springer Nature (2014) Hwang, Dae-Yeop. (2003). Classical Test Theory and Item Response Theory: Analytical and Empirical Comparisons.
- Chacon, S., Straub, B.: Pro git. Springer Nature (2014). URL: https://git-scm.com/book/en/v2 (дата звернення: 28.09.23)
- Haugse, Asmund; Aalberg Trond. NIKT: Norsk IKT-konferanse for forskning og utdanning. 2021, (4). URL: https://ntnuopen.ntnu.no/ntnu-xmlui/handle/11250/2991478 (дата звернення: 28.09.23)
- R: A Language and Environment for Statistical Computing. Reference Index / The R Development Core Team. http://lib.stat.cmu.edu/R/CRAN/doc/manuals/fullrefman.pdf (2023)
- Ihaka, Ross. “The R Project: A Brief History and Thoughts About the Future” URL: https://www.stat.auckland.ac.nz/~ihaka/downloads/Massey.pdf (дата звернення: 28.09.23).
- “RStudio is becoming Posit”. Posit.co. URL: https://posit.co/blog/rstudio-is-becoming-posit/ (дата звернення: 28.09.23)
- Knuth, Donald E. (1984). “Literate Programming”. The Computer Journal. British Computer Society. 27 (2): 97–111. doi:10.1093/comjnl/27.2.97
- Kluyver, Thomas; Ragan-Kelley, Benjamin; Perez, Fernando; Granger, Brian; Bussonnier, Matthias; Frederic, Jonathan; Kelley, Kyle; Hamrick, Jessica; Grout, Jason; Corlay, Sylvain (2016). “Jupyter Notebooks–a publishing format for reproducible computational workflows” (PDF). In Loizides, F; Schmidt, B (eds.). Positioning and Power in Academic Publishing: Players, Agents and Agendas. 20th International Conference on Electronic Publishing. IOS Press. pp. 87–90. doi:10.3233/978-1-61499-649-1-87
- Beg, Marijan; Taka, Juliette; Kluyver, Thomas; Konovalov, Alexander; Ragan-Kelley, Min; Thiery, Nicolas M.; Fangohr, Hans (1 March 2021). “Using Jupyter for Reproducible Scientific Workflows”. Computing in Science & Engineering. 23 (2): 36–46.
- Welcome to Quarto. URL: Quarto.org (дата звернення: 28.09.23)
