Формування універсальних професійних вмінь у магістрантів під час вивчення навчальної дисципліни «Ділова іноземна мова» (на прикладі випадку з рестораном «Brass Rail»)

Автор(и):

DOI: https://doi.org/10.32782/2307-9770.2023.11.03.03

Мова статті: ENG

Анотація

Актуальність даного дослідження підтверджується тим, що сьогодні сучасні вимоги до спеціалістів зростають з кожним роком і включають не лише високий рівень знань і навичок у галузі, а й володіння іноземною мовою на належному рівні. Це пов’язано з тим, що сучасний фахівець отримує нову професійну інформацію з іноземних джерел. Вивчення сьогодні іноземних мов сприяє реалізації таких сфер професійної діяльності, як ознайомлення з новими технологіями, науковими гіпотезами, видатними інноваціями в галузі техніки; налагодження контактів з іноземними партнерами, компаніями, підприємствами, навчальними закладами; підвищення рівня професійної компетентності спеціалістів. Володіння іноземною мовою – це вже не ознака престижу, а необхідність сучасного фахівця. Метою даної статті є аналіз основних аспектів навчання студентів ділової англійської мови за освітньою спеціальністю «Магістр» у закладах вищої освіти, які не лише підвищують навчальну мотивацію студентів, а також сприяють їх професійному розвитку та особистісному зростанню. Завдання поточного дослідження полягають у тому, щоб показати ефективність «методу кейс-стаді» для вирішення важливих бізнес-задач на прикладі «Brass Rail Restaurant». Результати наукової роботи виявили, що підготовка майбутніх фахівців нелінгвістичних спеціальностей під час опанування діловою англійською мовою є невід’ємною складовою їхньої освіти, без якої неможлива якісна підготовка фахівців, які були б конкурентоспроможними в нових умовах євроінтеграційної політики України. Важливо, що зусилля викладачів мають бути спрямовані на формування у студентів комунікативних навичок ділового спілкування, відтворення мовних ситуацій, що сприяло б ефективному засвоєнню лексичного матеріалу, вивчення основ ділового листування. Крім того, викладач повинен переконати студента, що іноземна мова є справжнім інструментом спілкування, за допомогою якого він може самовиразитися як особистість. У процесі навчання студентів необхідно визначити типові ситуації ділового спілкування в конкретній сфері діяльності “case studies” і насамперед сформулювати практичні вміння та навички розуміння ділового мовлення.

Ключові слова

універсальні професійні вміння, студенти магістратури, ділова англійська мова, основна навчальна програма, ресторан Brass Rail, бізнес-кейси, здатність вирішувати проблеми

Бібліографічні посилання

1.   Akimova, L., Akimov, O., & Liakhovich, O. (2017). State regulation of foreign economic activity. Scientific Bulletin of Polissia, 4(12), P. 1, 98-103. DOI: 10.25140/2410-9576-2017-1- 4(12)-98-103.

2.   Akimova, N., & Akimova, Al. (2018). Text Understanding as a Special Kind of Understanding. Psycholinguistics, 24(1), 27-46. DOI: https://doi.org/10.31470/2309-1797-2018-24-1-27-46.

3.   Alejandro, P., & David, I. (2018). Educational Research and Innovation Teachers as Designers of Learning Environments: The Importance of Innovative Pedagogies. OECD.

4.   Amaral, A., Neave, G., Musselin, C., Maassen, P. (Eds.) (2009). European Integration and the Governance of Higher Education and Research. Springer Netherlands.

5.   Arnold, J. Affect in language learning. Cambridge: Cambridge University Press. 2004.

6.   Baroncelli, S., & Fornetti, R. (Eds.) (2014). Teaching and Learning the European Union: Traditional and Innovative Methods. Springer.

7.   Bartram, B. (2017). International and Comparative Education: Contemporary Issues and Debates (The Routledge Education Studies Series). Routledge.

8.   Bertaud, N., Vandystadt, N., & Waldstein, J. (2017). Future of Europe: towards a European Education Area by 2025. Press Release of the EC, 14 November 2017. Available at: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_17_4521.

9.   The Bologna Process 2020 – The European Higher Education Area in the new decade. Communique of the Conference of European Ministers Responsible for Higher Education. Leuven and Leuven-la-Neuve, 28-29 April [Electronic resource]. Available at: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-09-675_en.htm

10. Brinia, V., & Davim, J. (2020). Designing an Innovative Pedagogy for Sustainable Development in Higher Education. CRC Press.

11. Broughton, G. Teaching English as a Foreign Language. 2nded. London: Routledge, 2014.

12. Brown, H. Principles of language learning and teaching. New Jersey: Prentice Hall. 2000

13. Carvalho, A., et al. (2020). Pedagogical innovation in higher education and active learning methodologies – a case study. Education and Training. Available at: https://comum.rcaap.pt/bitstream/10400.26/35831/1/Pedagogical.pdf

14. Creemers, B.P., & Kyriakides, L. (2008). The Dynamics of Educational Effectiveness: A Contribution to Policy, Practice and Theory in Contemporary Schools. Routledge.

15. Dornyei, Z. (2009). Motivation in Second and Foreign Language Learning. Language Teaching, 31 (3), 117−135.

16. Dumont, H., Istance, D., & Benavides, F. (Eds.) (2010). The Nature of Learning: Using Research to Inspire Practice. OECD Publishing, Paris.

17. Dоrnyei, Z., & Ushioda, E. (2011). Teaching and Researching Motivation. United Kingdom: Pearson Education Limited.

18. Ellis, A., & Bond, J. (2016). Research on Educational Innovations. London, Routledge.

19. European Commission (2021). Future of Europe: Towards a European Education Area by 2025. Available at: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_17_4521.

20. Faisal, M. L. (2019). Academic mobility of Ukrainian students as an indicator of migration processes in Ukraine. Investytsii:praktyka ta dosvid, 3, 118–122. Available at: 10.32702/2306-6814.2019.3.118.

21. Khominets, S. I. (2019). The essence and types of academic mobility of students/S. I. Khominets. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social work, 2 (45), 223–227. Available at: DOI: 10.24144/2524-0609.2019.45.223‒227.

22. Kizilov, O., Rapoport, A., & Kizilova, K. (2014). Academic Mobility of Ukrainian Students: Intentions, Involvement and Obstacles. Methodology, Theory and Practice of Sociological Analysis of Modern Society, 20, 327 ‒333. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mtpsa_2014_20_57.

23. Knight, J., Wit, H. (2018). Internationalization of Higher Education: Past and Future. International Higher Education, 95, 2–4. Available at: https://ejournals.bc.edu/index.php/ihe/article/view/10715/9188.

24. Kovbatiuk, M. V., & Shevchuk, V. O. (2020). Academic mobility of students under the conditions of development of educational integration. Scientific Bulletin of Uzhhorod University, 30, 91‒ 96. Available at: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/30_2020ua/19.pdf.

25. Kozlakova, H. O. (2017). Formation of readiness for the mobility of students and teachers in the conditions of European integration of educational systems. Bulletin of the Zhytomyr State University named after Ivan Franko, 2 (88), 151–156. Available at: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis.

26. Lai, H.Y.T. (2013). The Motivation of Learners of English as a Foreign Language Revisited. International Education Studies, 6(10), 90−101.

27. Law of Ukraine “On Higher Education” of 01.07.2014, № 1556-VII. Official website of the Verkhovna Rada of Ukraine. Available at: http://zakon4.rada.gov. ua/laws/show/1556‒18.

28. Midraji, S. (2003). Effective factors and ESL. Learning. Proceedings of the 5th and 6th current trends in English language testing Dubai, U.A.E: TESOL Arabia. 19−32.

29. Midraji, S. (2003). Effective factors and ESL. Learning. Proceedings of the 5th and 6th current trends in English language testing Dubai, U.A.E: TESOL Arabia. 19−32.

30. Ministry of Education and Science of Ukraine. State Enterprise “Ukrainian State Center for International Education”. Available at: http://studyinukraine.gov.ua/ru/zhizn-v-ukraine/inostrannye-studenty-v-ukraine.

31. Novosad, Gh. (2016). Internationalization of Higher Education: Foreign Students in Ukraine (2015–2016). Available at: http://elartu.tntu.edu.ua/ bitstream/123456789/16939/2/ Conf_2016_Novosad_G-Internationalization_of_higher_26-28.pdf 32.          OECD (2019), Education at a Glance 2019: OECD Indicators, OECD Publishing. Paris, Available at: https://doi.org/10.1787/f8d7880den.