Організація командної роботи у навчанні студентів інженерних спеціальностей методології Scrum

Автор(и):

DOI: https://doi.org/10.32782/2307-9770.2023.11.03.05

Мова статті: UKR

Анотація

Зростання ролі проєктного менеджменту, зумовлене технологічними й організаційними змінами виробничих процесів у сучасних умовах, накладає додаткові вимоги на систему підготовки майбутніх інженерів. Системне формування у студентів інженерних спеціальностей навичок ефективної комунікації і співпраці, зокрема в командах, сформованих із представників різних галузей, та навичок управління командними проєктами з використанням сучасних методів і цифрових інструментів є значущим складником освітніх програм підготовки майбутніх інженерів. Одним із найпоширеніших підходів до управління проєктами в сфері інформаційних технологій та інженерії є Scrum. Гнучка методологія Scrum ґрунтується на цінностях і принципах Agile, що наголошують на важливості комунікації зацікавлених сторін проєкту, адаптивності при вирішенні поставлених завдань, продуктивності команд, реалізації їх творчого потенціалу та готовності до змін. У статті висвітлюються теоретичні засади й організаційні аспекти навчання студентів інженерної спеціальностей 174 Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка методології управління проєктами Scrum у курсі «Технологія проєктної роботи». Детально розглянуто можливості застосування в освітньому процесі проектно орієнтованого навчання, що передбачає виконання студентами семестрових командних проєктів з використанням ролей, подій, правил і артефактів Scrum. У статті описано практичний досвід організації студентських командних проєктів у курсі «Технологія проєктної роботи», окреслено особливості формування змістового наповнення курсу і його цифрової підтримки, планування навчальних активностей студентів та оцінювання результатів роботи в командах. Окрема увага приділяється застосуванню спеціалізованого програмного сервісу Jira Software у роботі студентських команд. Показано, що впровадження Jira, підвищує ефективність роботи студентів, сприяє формуванню практичних навичок з управління проєктною діяльністю на засадах гнучкої методології Scrum.

Ключові слова

Scrum, agile, інженерна освіта, командний проєкт, методика навчання, Jira

Бібліографічні посилання

  1. Passow H. J. and Passow C. H. What Competencies Should Undergraduate Engineering Programs Emphasize? A Systematic Review. Journal of Engineering Education. 2017. Vol. 106, no. 3. P. 475-526.
  2. Chen J., Kolmos A. and Du X. Forms of implementation and challenges of PBL in engineering education: a review of literature. European Journal of Engineering Education. 2021. Vol. 46, no. 1. P. 90-115.
  3. Швабер К., Сазерленд Д. Посібник зі Скраму. 2020. URL: https://scrumguides.org/docs/scrumguide/v2020/2020-Scrum-Guide-Ukrainian.pdf (дата звернення 16.04.2023).
  4. Agile & Scrum Statistics. 2023. URL: https://www.parabol.co/resources/agile-statistics/ (дата звернення 12.04.2023).
  5. Lopez-Alcarria A., Olivares-Vicente A. and Poza-Vilches F. A Systematic Review of the Use of Agile Methodology in Education to Foster Sustainability Competencies. Sustainability. 2019. Vol. 11, no. 10. doi:10.3390/su11102915
  6. Луценко Г.В. Перспективи використання Agile Learning у підготовці майбутніх інженерів. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Серія: Педагогічні науки. 2019. №. 41. C. 87-96.
  7. Ovesen N. Facilitating Problem-Based Learning in Teams with Scrum. Proceedings of International Conference on Engineering and Product Design Education. Dublin, Ireland, 5-6.09.2013. P. 856-861.
  8. Mahnic V. Scrum in software engineering courses: an outline of the literature. Global Journal of Engineering Education. 2015. Vol. 17, no. 2. P. 77-83.
  9. Longmub J., Hohne B., Brautigam S., Oberlander A., Schindler F. Agile learning: Bringing the gap between industry and university. A model approach to embedded learning and competence development for the future workforce. Proceedings of 44th SEFI Conference, Tampere, Finland, 12-15.09.2016.
  10. Ilyes E. Teaching agile operation and leadership through linked university courses. Teaching Mathematics and Computer Science. 2022. Vol. 20, no. 1. P. 1-32.
  11. Heberle A., Neumann R., Stengel I., Regier S. Teaching agile principles and software engineering concepts through real-life projects. Proceedings of 2018 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), Santa Cruz de Tenerife, Spain, 2018.
  12. Fernandes S, Dinis-Carvalho J., Ferreira-Oliveira A. T. Improving the Performance of Student Teams in Project-Based Learning with Scrum. Education Sciences. 2021. Vol. 11, no. 8. P. 444-45.
  13. Rahman T., Frezza S. A Study on the Impact of Using Industry Standard Tools and Practices on the Software Engineering Courses Projects. Proceedings of 2021 ASEE Annual Conference, Virtual Meeting, July 26-29 2021, 2021.
  14. Rush D. E., Conolly A. J. An agile framework for teaching with scrum in the IT project management classroom. Journal of Information Systems Education. 2020. Vol. 31, no. 3. P. 196-207.
  15. Pejcinovic B., Bass R. B., Wong P. Assessing Scrum Project Management and Teamwork in Electrical and Computer Engineering Courses. Proceedings of 2018 ASEE Annual Conference & Exposition, Salt Lake City, Utah, 2018.
  16. Forbes. URL: https://www.forbes.com/advisor/business/software/best-project-management-software/ (дата звернення 08.05.2023).
  17. Atlassian, Jira Software. URL: https://www.atlassian.com/software/jira (дата звернення 20.04.2023).
  18. Lutsenko G. V., Lucenko G. V. Work in Progress: Fostering Soft-Skills of Engineering Students within Scrum Project. Proceedings of IEEE. Global Engineering Education Conference (EDUCON), Porto, Portugal, 2020.
  19. Linden T. Scrum-Based Learning Environment: Fostering Self-Regulated Learning. Journal of Information Systems Education. 2018. Vol. 29, no. 2. P. 65-74.
  20. Zorzo S. D., De Ponte L., Lucredio D. Using scrum to teach software engineering: A case study. Proceedings of 2013 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE), Oklahoma City, OK, USA, 2013.
  21. Луценко Г. В. Програмне середовище Visual Paradigm у навчання технологій проектної діяльності студентів-інженерів. Інформаційні технології і засоби навчання. 2021. Вип. 83, № 3. С. 208-225.
  22. Magana A., Seah Y. Y., Thomas P. Fostering Cooperative Learning with Scrum in a Semi-Capstone System Analysis and Design Course. Journal of Information System Education. 2018. Vol. 29, no. 2. P. 75-92.
  23. Adachi B., Hong-Meng Tai J., Dawson P. Academics’ perceptions of the benefits and challenges of self and peer assessment in higher education. Assessment & Evaluation in Higher Education. 2012. Vol. 43, no. 2. P. 294-306.
  24. Reha M., Fai “V. Project Management Tools in the Classroom: Using the Atlassian Tool Suite in the Classroom. Journal of Instructional Research. 2021. Vol. 10. P. 85.
  25. Демиденко М. А. Управління проектами інформатизації за методологією SCRUM: навч. посіб. Дніпро: Національний гірничий університет. 2017. 80 с.
  26. Chassdim H., Almog D., Mark S., Fostering soft skills in project-oriented learning within an agile atmosphere. European Journal of Engineering Education. 2018. Vol. 43, no. 4. P. 638-650.
  27. Bass R. B., Pejcinovic B. and Grant J. Applying Scrum Project Management in ECE Curriculum. Proceedings of IEEE Frontiers in Education Conference (FIE), Eire, PA, USA. 21-15.10.2016.
  28. Valentin E., Carvalho J. R. H. та Barreto R. Rapid Improvement of Students’ Soft-skills Based on an Agile-process Approach. Proceedings of 2015 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE). Camino Real El Paso, El Paso, TX, USA. 21-24.10.2015.