Автор(и):
- Когдась Максим Григорович, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7208-2680
- Когдась Альона Сергіївна, ORCID: https://orcid.org/0009-0009-9968-6535
DOI: https://doi.org/10.32782/2307-9770.2023.11.03.06
Мова статті: UKR
Анотація
3D моделювання є потужним інструментом, який може бути використаний в учбовому процесі для покращення засвоєння матеріалу та розвитку творчих та аналітичних навичок учнів. Основними способами, які можна використовувати для 3D моделювання в учбовому процесі є візуалізація абстрактних концепцій (3D моделі можуть допомогти здобувачам краще розуміти абстрактні або складні концепції. Наприклад, в медичній освіті студенти можуть створювати 3D моделі органів для вивчення їх будови та функцій, симуляції (3D моделювання дозволяє створювати симуляції різних процесів або явищ, що допомагає здобувачам краще розібратися в тому, як вони працюють. Наприклад, в науках про Землю можна створити 3D модель вулкана та симулювати його виверження), дизайн та творчість (використання 3D моделювання може допомогти здобувачам розвивати навички дизайну та творчості, вони можуть створювати 3D моделі продуктів, будівель, ландшафтів тощо, Інтерактивні заняття (з використанням спеціалізованих програмних засобів, викладачі можуть створювати інтерактивні заняття, де здобувачі можуть маніпулювати 3D моделями, розглядаючи їх з різних кутів та розглядаючи деталі), історичні реконструкції (на заняттях історії можна використовувати 3D моделювання для створення реконструкцій старовинних споруд, подій чи об’єктів), наука про природу (Вивчення різноманітних явищ природи, таких як взаємодія планет у космосі, робота органів тварин, може бути спрощене завдяки 3D моделям та анімаціям), інженерія та технології (здобувачі можуть створювати 3D моделі пристроїв, механізмів або структур для вивчення їхньої будови та принципів роботи),географія та геологія(вивчення рельєфу місцевості, геологічних формацій та природних явищ може бути доповнене 3D моделями, що дозволить краще розуміти географічні процеси), мистецтво (в області мистецтва 3D моделювання може використовуватися для створення віртуальних скульптур, ландшафтів та арт-інсталяцій), командна робота та проекти (здобувачі можуть працювати у командах над створенням спільних 3D проектів, що розвиває навички співпраці та обміну ідеями).Використання 3D моделювання в учбовому процесі може зробити навчання більш захоплюючим та ефективним, дозволяючи учням більше зануритися в вивчену тему та розвивати практичні навички.
Ключові слова
3D, модель, принтер, друк, ZBrush
Бібліографічні посилання
- Learning Autodesk 3ds Max Design 2010 (+DVD-ROM). Focal Press, 2010. 640 c.
- Mihaila, M., Zamfir (Grigorescu), M., & Mihailescu, S. (2014). A short study on imaging new towers within the city. Students Projects, in Urbanism. Architecture. Constructions. URBAN-INCERC 4 (1), 47 – 56.
- Василюк А. С., Мельникова Н. І. Комп’ютерна графіка. Видавництво Львівської політехніки, 2016. 308 с.
- Manuel Scherer ZBrush 4 Sculpting for Games: Beginner’s Guide : Sculpt Machines, Environments, and Creatures for Your Game Development Projects, Packt Publishing Ltd, 2011, 328p.
- Грабченко А.І., Доброскок В. Л. Теорія 3D моделювання. Х.: НТУ “ХПІ”, 2009. 230 с.
- Radfod, A., Morko̧c. B., & Srivastava, A. The elements of modern architecture: Under-standing contemporary buildings. London, Thames&Hudson.
- Інженерна графіка: креслення, комп’ютерна графіка: навч. посіб. для студ. вищих навч. закл / А. П. Верхола, Б. Д. Коваленко, В. М. Богданов та ін.; за наук. ред. док. педагогічн. наук, проф. А. П. Верхоли. Київ: Каравела, 2005. 304 с. ISBN 966-8019-35-0
- Comsa, D. (2011). Contemporary ways of space envelopment- intelligent building?, 2011 International Conference on Intelligent Building and Management., in Proc.of CSIT, 5, Singapore: IACSIT Press, 300–305.
- Тотосько О. В., Микитишин А. Г., Стухляк П. Д. Комп’ютерна графіка : навчальний посібник. Тернопіль: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2017. 304 с.
- 3-D моделювання: Програми та реалізація. URL: https://sites.google.com/site/3dmodenaprogramitarealizacia/ (дата звернення 30.07.2023).
- Zaha Hadid Architects. (2011). Exhibition Form in Motion, Philadelphia Museum of Art. URL: http://www.zahahadid.com/design/form-in-motion/ (accessed on 10 May 2023).
- Schumacher, P. (2004). Digital Hadid: Landscapes in Motion. Birkhauser. URL: http://www.patrikschumacher.com/Texts/digitalhadid.htm (accessed on 10 May 2015).
- Лотошинська Н., Ізонін І. Технології 3D-моделювання в програмному середовищі 3ds Max з дисципліни “3D-Графіка” Львів, Львівська політехніка., 2020. 216 с.
- Зінько Р. В., Топільницький В. Г. Системи 3D моделювання: навчальний посібник. Львів: Галицька видавнича спілка, 2017.
- Epic Keller Introducing ZBrush 3rd Edition, SYBEX, 2015. 500 p.
- Greg Johnson Getting Started in ZBrush: An Introduction to Digital Sculpting and Illustration, CRC Press, 2014, 330 p.
- Kurt Papstein, Mariano Steiner ZBrush Characters and Creatures Paperback, 3DTotal Publishing, 2015, 280 p.
- Sculpting from the Imagination, 3dtotal Publishing, 2016, 320 p.
- Веселовська Г. В., Ходакова В. Є. Основи комп’ютерної графіки: навчальний посібник. К.: Кондор, 2015. 584 с. ISBN 978-966-844-718-2
- Горьков Д. “3D друк з нуля”. 2015. 400 с.
