Використання штучного інтелекту у процесі тестування знань студентів вищих навчальних закладів

Автор(и):

DOI: https://doi.org/10.32782/2307-9770.2024.12.02.04

Мова статті: UKR

Анотація

Автори статті стверджують, що успішність засвоєння навчального матеріалу  у вищих навчальних закладах в значній мірі залежить від ефективного управління оцінюванням та контролем навчальних досягнень студентів. У сучасних умовах вищої освіти, де вимагається активний та інноваційний підхід до навчання, важливо здійснювати комплексний та постійний контроль, який використовує новітні форми та методики оцінювання. Проблема оцінювання навчальних досягнень завжди була і залишається надзвичайно важливою в освіті. Використання тестів є ефективним методом для визначення рівня засвоєння студентами матеріалу, їхніх навичок та умінь. Результати таких тестів є важливим показником, який впливає на активність та успішність навчання студентів, а також допомагає викладачам вдосконалювати свою педагогічну роботу. За допомогою сучасних технологій тестування, які використовують спеціалізоване програмне забезпечення та онлайн-сервіси, можна забезпечити якісний і детальний аналіз навчального процесу з необхідною регулярністю. Використання комп’ютерної технології та відповідного програмного забезпечення дозволяє регулярно контролювати рівень засвоєння матеріалу студентами. Інформаційні онлайн-системи забезпечують анонімність та конфіденційність, що дозволяє студентам надавати конструктивний зворотний зв’язок. Використання сервісів, таких як Google Forms, тести, створені в середовищі Moodle та Online Test Pad  є зручним, ефективним та простим інструментом для проведення проміжних та підсумкових тестів з різних навчальних дисциплін. Автори статті стверджують, що штучний інтелект (ШІ) стає все більш популярним і знаходить застосування у створенні адаптивних навчальних середовищ.  Автори розглянули три сервіси, з використанням яких можна створювати тести. Це сервіси: EduEase, Quizgecko та Fyrebox. Один з інструментів штучного інтелекту для створення тестів – це EduEase.  Він швидко перетворює текстові матеріали викладача *.pdf в тести всього за кілька хвилин. Інший сервіс, Quizgecko, дозволяє створювати тести на основі тексту, відео з YouTube та інших веб-ресурсів. Fyrebox також дозволяє легко створювати інтерактивні тести для всіх рівнів навчання. У процесі порівняння  сервісів Google Forms, Moodle та Online Test Pad з інструментами штучного інтелекту, такими як EduEase, Quizgecko та Fyrebox, можна відзначити швидкість створення тестів як значну перевагу останніх. Однак тести, створені за допомогою інструментів штучного інтелекту, мають свої обмеження, такі як відсутність функції перемішування запитань і відсутність обмеження в часі виконання тесту. Порівнюючи інструменти штучного інтелекту, такі як Google Forms, Moodle та Online Test Pad, з інструментами штучного інтелекту, можна відзначити швидкість створення тестів як значну перевагу останніх. Однак тести, створені за допомогою інструментів штучного інтелекту, мають свої обмеження, такі як відсутність функції перемішування та відсутність обмеження часу на проходження тесту. Викладач може створювати тести з використанням сервісів штучного інтелекту. А потім коригувати додавати та змінювати їх, що забезпечує більшу гнучкість у розробці тестових завдань.

Ключові слова

тестовий контроль, штучний інтелект, Google Forms, Moodle, Online Test Pad,  EduEase, Quizgecko, Fyrebox

Бібліографічні посилання

  1. Little J., Bjork E. Optimizing multiple-choice tests as tools for learning. Memory & Cognition. 2014. Vol. 43. DOI: 10.3758/s13421-014-0452-8.
  2. Little J., Bjork E. Multiple-choice pretesting potentiates learning of related information. Memory & Cognition. 2016. Vol. 44. DOI: 10.3758/s13421-016-0621-z.
  3. Little J., Frickey E., Fung A. The Role of Retrieval in Answering Multiple-Choice Questions // Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition. 2018. Vol. 45. DOI: 10.1037/xlm0000638.
  4. Юзефович К., Ступенко М. Онлайн тестування як засіб оцінювання якості знань студентів // Актуальні питання гуманітарних наук. 2023. Вип. 59, том 3. С. 332-337. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/59-3-52.
  5. Шахіна І. Ю., Ільїна О. І. Організація контролю якості знань студентів із використанням електронного тестування. Фізико-математична освіта: науковий журнал. 2016. Вип. 4(10). С. 152-157. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2016_4_34.
  6. Бондаренко З. В., Кирилащук С. А., Коломієць А. А. Особливості тестування студентів під час дистанційної форми навчання вищої математики в технічному університеті. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2020. № 73, Т. 1. DOI: https://doi.org/10.32840/1992-5786.2020.73-1.34.
  7. Староста В. Ставлення аспірантів до комп’ютерно орієнтованого тестування результатів навчання. Information Technologies and Learning Tools. 2021. Вип. 82. С. 215-230. DOI: 10.33407/itlt.v82i2.3304.
  8. Zhan Y. What matters in design? Cultivating undergraduates’ critical thinking through online peer assessment in a Confucian heritage context. Assessment & Evaluation in Higher Education. 2020. Vol. 46(4). P. 615-630. DOI: https://doi.org/10.1080/02602938.2020.1804826.
  9. Nur Fitria T. Using Google Forms as an Online Learning Assessment Tool for Non-EFL Students // Journal of English Language Teaching Linguistics and Literature Studies. 2023. Vol. 3. P. 64-80. DOI: 10.30984/jeltis.v3i2.2641.
  10. Мамута М., Рибалко О. Використання сервісів Google Forms та Online Test Pad у вищих навчальних закладах в умовах дистанційної освіти. V International Scientific and Practical Conference «THEORETICAL AND EMPIRICAL SCIENTIFIC RESEARCH: CONCEPT AND TRENDS». Oxford, UK. 2023. DOI: https://doi.org/10.36074/logos-23.06.2023.55.
  11. Гурняк І. А. Використання Google Forms і Microsoft Forms в процесі навчання. Фізико-математична освіта. 2018. Вип. 2(16). С. 40-45.
  12. Болюбаш Н. М. Педагогічне тестування в системі lmsmoodle. Інформаційні технології і засоби навчання. 2017. Вип. 60, № 4. DOI: 10.33407/itlt.v60i4.1726.
  13. Зіновєва І. С., Гамбіцька А. Г. Порівняльна характеристика сучасних онлайн інструментів тестування знань при дистанційному навчанні. Електронне моделювання. 2021. Том 43, № 3.
  14. Mahato, R. Artificial intelligence, what is it? India: L’Ordine Nuovo Publication, 2022. С. 196-202.
  15. Oussama H., El Faddouli N., Alaoui Harouni M. H., Lu J. Artificial Intelligent in Education. Sustainability. 2022. Volume 14. P. 2862. DOI: 10.3390/su14052862.
  16. Gbadegeshin S. A., Al Natsheh A., Ghafel K., Tikkanen J., Gray A., Rimpiläinen A., Kuoppala A., Kalermo-Poranen J., Hirvonen N. What is an Artificial Intelligence (AI): A Simple Buzzword or a Worthwhile Inevitability? 2021. DOI: 10.21125/iceri.2021.0171.
  17. Max A., Annoni A., Benczúr P., Bertoldi P., Delipetrev B., De Prato G., Feijóo C., Macias E., Gómez E., Iglesias M., Junklewitz H., Lopez-Cobo M., Martens B., Nascimento S., Nativi S., Polvora A., Sanchez I., Tolan S., Tuomi I., Vesnić Alujević L. Artificial Intelligence: A European Perspective. 2018. DOI: 10.2760/11251.
  18. Liu K., Afzaal M. Artificial Intelligence (AI) and Translation Teaching: A Critical Perspective on the Transformation of Education. 2021. P. 64-73. DOI: 10.31901/24566322.2021/33.1-3.1159.
  19. Kic-Drgas J., Kılıçkaya F. Using Artificial Intelligence (AI) to create language exam questions: A case study. XLinguae. 2024. Vol. 17. P. 20-33. DOI: 10.18355/XL.2024.17.01.02.
  20. Teplitski M., Irani T., Krediet C., Di Cesare M., Marvasi M. Student-Generated Pre-Exam Questions is an Effective Tool for Participatory Learning: A Case Study from Ecology of Waterborne Pathogens Course: Learning gains from question design. Journal of Food Science Education. 2018. Vol. 17. DOI: 10.1111/1541-4329.12129.
  21. Гребенюк А., Оксенюк І. Інформаційні технології і засоби навчання. 2024. Том 100, № 2. DOI: 10.33407/itlt.v100i2.5514.