Використання міжпредметних зв’язків на заняттях з іноземної мови

Автор(и):

DOI: https://doi.org/10.30929/2307-9770.2021.09.02.02

Мова статті: ENG

Анотація

У статті розглядається питання взаємодії різних навчальних дисциплін під час навчання та потенційні можливості міждисциплінарних зв’язків в освітньому процесі для підготовки високо компетентного та конкурентоспроможного фахівця. Особлива увага звертається на необхідність пошуку шляхів найбільш ефективного використання міждисциплінарності, виявлення максимальних переваг і перспектив плідного поєднання навчального матеріалу із різних галузей знань, оскільки методи перехресного взаємозв’язку та взаємодії різних дисциплін стають все більш актуальними та розглядаються як поширений засіб реалізації комплексного навчання. Грамотне впровадження міждисциплінарності містить у собі багато можливостей для розвитку професійних знань і навичок студентів, особливо коли мова йдеться про викладання іноземної мови, зокрема англійської. Фокусується увага на застосуванні міждисциплінарного підходу у викладанні англійської мови та англійської мови за професійним спрямуванням, а міжпредметні зв’язки досліджуються як ефективний інструмент якісного розвитку загальної і фахової компетентності майбутніх спеціалістів. У роботі демонструється використання міждисциплінарних зв’язків іноземної мови та інших навчальних дисциплін (української мови та літератури, історії, географії, риторики) на прикладі авторської розробки інтерактивного заняття-вікторини з англійської мови з нагоди 150-річчя видатної української поетеси Лесі Українки. В роботі подається низка прикладів міждисциплінарних завдань і вправ, які наочно ілюструють необмежені ресурси та можливості міждисциплінарних зв’язків для підготовки якісного навчального матеріалу, підвищення рівня володіння англійською мовою, а також загального рівня професійної компетентності студентів.

Ключові слова

міжпредметні зв’язки, іноземна мова, міждисциплінарний підхід, комунікативні навички, фахова компетентність

Бібліографічні посилання

  1. Volkova, N. P. (2007). Pedagogy: textbook. Akademvidav, Kuiv, 616. [in Ukrainian]
  2. Shershnyova, V. A. (2008). Interdisciplinary integration and competency-based approach [Mezhdistsiplinarnaya integratsiya i kompetentnostnyiy podhod]. Almanac of modern science and education [Almanah sovremennoy nauki i obrazovaniya] Gramota, Tambov, № 10 Part 1, 201-202. URL: https://www.gramota.net/materials/1/2008/10-1/80.html (accessed: 05.06.2021). [in Russian]
  3. Dudley-Evans, T., St John, M.J. (1998). Developments in English for Specific Purposes: A multi-disciplinary approach. / T. Dudley-Evans, M.J. St John. Cambridge: Cambridge University Press, 301.
  4. The Law of Ukraine ”On Higher Education” dated 07/01/2014 № 1556-VII. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (accessed: 05.03.2021). [in Ukrainian]
  5. Heathfield, D. (2014). Storytelling with Our Students. Delta Publishing, Peaslake, 243.
  6. Cañado, María Luisa Pérez (2010). Globalisation in Foreign Language Teaching: Establishing Transatlantic Links in Higher Education. Higher Education Quarterly, 64(4), 392-412. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1468-2273.2010.00451.x
  7. Komina, Natalia (2018). Interactive Teaching Foreign Language Communication In Multi-Level Classroom In Non-Linguistic University. The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences (EpSBS). DOI: https://doi.org/10.15405/epsbs.2018.12.02.91
  8. Cajkler, W., Addelman, R. (2013). The Practice of Foreign Language. Teaching Book Chapter: Stages in foreign language teaching, 43-58. DOI: https://doi.org/10.4324/9781315068312-10
  9. Field, K. (Ed.) (2000). Issues in Modern Foreign Languages Teaching. Book Chapter: Towards independence in language use and language learning, 224-240. DOI: https://doi.org/10.4324/9780203005682-27
  10. Schrier, Leslie L. (2011). Teaching a Foreign Language Is Unforgivingly Complex. Foreign Language Annals, 44(1), 2-3. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1944-9720.2010.01114.x
  11. Rhodes, Nancy C. (2014). Elementary School Foreign Language Teaching: Lessons Learned Over Three Decades (1980-2010). Foreign Language Annals, 47(1), 115-133. DOI: https://doi.org/10.1111/flan.12073
  12. Mahbub, Rohana (2016). Exploring the use of “i-learn” platform for multi-disciplinary teaching of built environment programmes. EDULEARN16 Proceedings, 4630-4636. DOI: https://doi.org/10.21125/edulearn.2016.2116
  13. Castro, P., Sercu, L. (2005). Foreign Language Teachers and Intercultural Competence. Chapter 2: Objectives of Foreign Language Teaching and Culture Teaching Time, 19-38. DOI: https://doi.org/10.21832/9781853598456-004
  14. Seker, Meral (2016). The use of self-regulation strategies by foreign language learners and its role in language achievement. Language Teaching Research, 20(5), 600-618. DOI: https://doi.org/10.1177/1362168815578550
  15. Gazizova, L., Dunyasheva, L. (2016). The importance of the use of media discourse in foreign language teaching. ICERI2016 Proceedings, 5775-5783. DOI: https://doi.org/10.21125/iceri.2016.0300
  16. Axrarova, Fotima (2021). Features of the use of pedagogical technologies in teaching a foreign language. Modern philological paradigms: interactions of traditions and innovative approaches, 519-532. DOI: https://doi.org/10.47100/conferences.v1i1.1125
  17. Sekerova, А. (2021). Use of information and communication technologies in teaching a foreign language. Modern philological paradigms: interactions of traditions and innovative approaches, 606-610. DOI: https://doi.org/10.47100/conferences.v1i1.1141
  18. Resnik, P., Schallmoser, Ch. (2019). Enjoyment as a key to success? Links between e-tandem language learning and tertiary students’ foreign language enjoyment. Second Language Learning and Teaching, 9(3), 541-564. DOI: https://doi.org/10.14746/ssllt.2019.9.3.6
  19. Hu, Guangwei, Choo, Lilin (2016). The impact of disciplinary background and teaching experience on the use of evaluative language in teacher feedback. Teachers and Teaching, 22(3), 329-349. DOI: https://doi.org/10.1080/13540602.2015.1058591
  20. Ostovar-Namaghi, Seyyed Ali, Norouzi, Shabnam (2015). First Language Use in Teaching a Foreign Language: Theoretical Perspectives and Empirical Findings. US-China Foreign Language, 13(9), 615-622. DOI: https://doi.org/10.17265/1539-8080/2015.09.001
  21. Tuna, Ayse (2018). A survey on the use of humanoid robots with multilingual interaction ability in foreign language teaching. Proceedings of the 5th Teaching & Education Conference, 51-57. DOI: https://doi.org/10.20472/tec.2018.005.006