Автор(и):
- Дмітрієва Ніколь Субханівна, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6492-3371
DOI: https://doi.org/10.30929/2307-9770.2021.09.02.04
Мова статті: ENG
Анотація
Метою роботи є висвітлення методики забезпечення набуття професійних вмінь та досвіду професійної діяльності під час практичної підготовки фахових молодших бакалаврів з фізичної культури і спорту. Практика студентів передбачає безперервність та послідовність її проведення при одержанні потрібного достатнього обсягу практичних знань і умінь відповідно до різних та кваліфікаційних рівнів. З метою забезпечення набуття професійних вмінь та досвіду професійної діяльності під час практичної підготовки фахових молодших бакалаврів з фізичної культури і спорту, створення єдиної методичної та організаційної спрямованості усіх видів практики студентів спеціальності «Фізична культура і спорт». Практика займає чинне місце, оскільки формування компетентностей фахівця з фізичної культури і спорту здійснюється комплексно та системно впродовж всього періоду навчання у закладі вищої педагогічної освіти. Метою практичної підготовки є створення належних умов для прискорення процесу первинної професійної адаптації, особистісного самовизначення та самореалізації фахівця з фізичної культури та спорту. Основним завданнями педагогічної підготовки є поглиблення психолого-педагогічних та методичних знань, розвиток здатності об’єктивно усвідомлювати необхідність прийняття рішення відповідно навчальної (виховної) ситуації; закріплення спортивно-педагогічних умінь і навичок; формування стійкої позитивної мотивації до майбутньої професійної діяльності. Основними завданнями практичної підготовки є: поглиблення спортивно-педагогічних, психолого-педагогічних знань, ознайомлення з видами та способами діяльності вчителів сучасних загальноосвітніх навчальних закладів та тренерів з виду спорту; закріплення умінь набутих на практичних заняттях з спортивно-педагогічних дисциплін, педагогіки, психології, анатомії, фізіології; конкретних методик, що передували проведенню практики; формування стійкої позитивної мотивації подальшого оволодіння професійно-педагогічними уміннями і навичками. Після закінчення терміну проведення кожного виду виробничої практики студенти звітують про виконання програми практики та індивідуального завдання. Загальна і характерна форма звітності студента за практику – подання письмового звіту, підписаного та оціненого безпосередньо керівником певного виду практики у комісію для його захисту.
Ключові слова
практична підготовка, фаховий молодший бакалавр, фізична культура і спорт, досвід професійної діяльності, практична підготовка студентів
Бібліографічні посилання
- Belikova, N.A. (2014). Based on the experience of using interactive teaching methods in the training of future specialists in physical education and sports. Modern information technologies and innovative teaching methods in training specialists: methodology, theory, experience, problems. Vol. 37.P. 348-353.
- Bondareva, L.I. (2006). Educational training as a means of professional training for future managers of organizations in economic universities. (Author. Cand. Ped. Science). Kiev. 21
- Danilko, M. (2011). The introduction of pedagogical technologies of physical culture and sports according to the methodological foundations of the readiness of the future teacher of physical culture. Physical education, sport and health culture in modern society. No. 2 (14). S. 26-31.
- Danylevych, M., Matviyas, O., Romanchuk, A., Kemin, V. (2019). Monitoring the Effectiveness of Professional Training System Designed for Students in Physical Education and Sports. Slavonic Pedagogical Studies Journal. Vol. 8, Is. 1. P. 51-81. doi: 10.18355 / PG.2019.8.1.5.
- Danylevych, M. (2018). Professional training of future specialists in physical education and sports for recreational and health activities: theoretical and methodological aspect [Profesiina pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv z fizychnoho vykhovannia ta sportu do rekreatsiino-ozdorovchoi diialnosti: teoretyko-metodychnyi aspekt]: monograph. LA «Piramida», Lviv, 460. [in Ukrainian]
- Dmitriieva, N. (2021). Psychological training of future specialists in physical culture and sports for the activities of a sports coach in higher education institutions. Engineering and Educational Technologies, 9 (1), 90–101. doi: https://doi.org/10.30929/2307-9770.2021.09.01.08
- Downey, M. (2008). Effective coaching. Lessons coach. Moscow:A Good Book, 288 p.
- Kademia, M.Yu. (2013). Using interactive learning technologies. Theory and practice of managing social systems. No. 3.P.125-129.
- Keyner, S., Lindy, L., Toldy, K., Fisk, S., Berger, D. (2014). Facilitator’s Guide. How to lead a group to a joint decision. Moscow:Dmitry Lazarev Publishing House, 344p.
- Kolyada, M.G. (2014). The choice of optimal forms, methods and means of organizing the educational process according to an individually oriented educational system. Pedagogy and psychology of vocational education. No. 2.P. 30-40.
- Kozlovskyi, Yu.M. (2018). Integration processes in vocational education: methodology, theory, methods [monograph]. Lviv: Publishing house of the Lviv Polytechnic, 420 p.
- Kryshtanovych S.U. (2019). Innovative teaching methods as the basis for the formation of cognitive activity of future managers of physical culture and sports. Innovative pedagogy. Vip. 11. T.2, S. 87-93.
- Kryshtanovych, S., Prystupa,Y., Slobozhaninov, P. (2019). The integration of the content of training future managers of physical culture and sport in formation of professional competence. The scientific heritage. No 39.P.2, 43-46.
- Lapichak, I., Musica, F. (2014). Aspects of the integration of professional knowledge and skills in the preparation of physical culture specialists in higher educational institutions. Physical culture, sport and health of the nation, collection of scientific papers. Vinnitsa LLC Glider,Issue. 18. S.163-170.
- Leshchenko, O. (2016). Profile training in physical education as a pedagogical problem. The origins of pedagogical excellence.Vol. 17.P. 102-108.
- Nichkalo, N.G. (2014). The development of vocational education in the context of globalization and integration processes: [monograph]. Kiev: Publishing House of NPU named after M.P. Drahomanova, 125 p.
- Pashchenko, A.V. (2016). Definition of learning outcomes as the main factor in the formation of professional competence of a specialist. Kiev, 44 p.
- Protsenko, U., Pantiuk, T., Romanchuk, O., Danylevych, M. (2016). Improvement features of the Ukrainian physical education system. Journal of physical culture and sport (JPES), Vol. 16 (1), Art 19. P. 113 – 117. doi: 10.7752 / jpes.2016.01019.
- Prystupa, Y., Kryshtanovych, S., Danylevych, M., Lapychak, I., Kryshtanovych, M., Sikorskyi, P., Podolyak, Z., Basarab, V. (2020). Features of formation the professional competence of future managers of physical culture and sports. Journal of Physical Education and Sport, Vol. 20, suppl. is. 1. P. 441 – 446.
- Rothman, T., Henderson, M. (2011). Do school-based tutoring programs significantly improve student performance on standardized tests?,Vol. 34. №6.P.1-10.
- Shaposhnykova I.V. (2015). Guidelines for the organization of the educational process in higher education (types of studies): [textbook. allowance]. Kherson: Helvetica, 63 p.
- Stepanchenko N.I. (2016). The system of vocational training of teachers of physical culture in higher educational institutions [monograph]. Lviv:Pyramid, 2016.S. 546-617.
- Yavorska J. (2005). Business games and their role in the training of modern specialists. Bulletin of the Lviv University.No. 19. P. 315-320.
