Автор(и):
- Шевченко Ігор Васильович, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3009-8611
- Семенова Анастасія Дмитрівна, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5073-5468
- Істоміна Наталія Миколаївна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6811-8115
- Шаронова Наталя Валеріївна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8161-552X
DOI: https://doi.org/10.30929/2307-9770.2021.09.03.04
Мова статті: UKR
Анотація
В результатіогляду наукової літератури, вивчення нормативно-правової бази, аналізу соціально-економічних умов, сучасної практики управління закладів вищої освіти, було виявлене протиріччя між високими вимогами до управління закладом вищої освіти та відсутністю критеріїв оцінки його результативності на засадах інноваційних технологій. Вирішити це протиріччя можна шляхом розробки відповідних моделей та методик оцінювання ефективності роботи. При цьому методика повинна спиратись на результати роботи базової структурної одиниці закладу вищої освіти, тобто кафедри. Метою роботи є підвищення інформативності оцінювання ефективності роботи підрозділів закладів вищої освіти шляхом визначення комплексних показників діяльності через методику розподілу державного фінансування. Методика ґрунтується на принципах фінансування закладів вищої освіти, яку запровадив Кабінет міністрів України. Для створення методики оцінювання якості функціонування закладу вищої освіти були розглянуті комплекси критеріїв оцінювання якості освіти у закладі вищої освіти, якості наукової і міжнародної діяльності та фінансової діяльності. Розроблена методика дозволяє визначити комплексні показники діяльності через методику розподілу державного фінансування, яка оперує такими даними: показник розрахункового контингенту здобувачів вищої освіти; показники середніх конкурсних балів вступників на навчання за бакалаврським та магістерськими рівнями освіти; показник масштабу діяльності закладу вищої освіти; показники кадрового складу науково–педагогічних працівників; показник обсягу грошових надходжень від наукових робіт; показники студентів–призерів конкурсів студентських наукових робіт та олімпіад; показник кількості публікацій і цитувань згідно з наукометричними базами Scopus та Web of Science, тобто міжнародного визнання співробітників закладу вищої освіти. Сформована методика може застосовуватись адміністрацією закладу вищої освіти для розрахунку можливого фінансування на наступний рік, визначення обсягів фінансування своїх підрозділів тощо.
Ключові слова
заклади вищої освіти, державне фінансування, ефективність роботи, оцінювання роботи кафедр
Бібліографічні посилання
- Єльникова Г. В. Наукові основи розвитку управління загальною середньою освітою в регіоні. ДАККО: 1999, 303 с.
- Кремень В. Г. Освіта і наука України: шляхи модернізації (факти, роздуми, перспективи). Грамота: 2003, 216 с.
- Даниленко Л. І. Менеджмент інновацій в освіті. Шк. світ: 2007, 120 с.
- Маслов В. І. Наукові основи та функції процесу управління загальноосвітніми навчальними закладами. Астон: 2007, 150 с.
- Пікельна В. С. Управління вищою школою. Основа: 2004, 112 с.
- Ващенко Л. Л. О выборе наменклатуры показателей качества средств измерений методом оптимизаций. Астон: 2018, 123с.
- Лукіна Т. О. Державне управління якістю загальної середньої освіти в Україні. ПРИП УКРАЇНИ: 2006, 270 с.
- Сорочан Т. М. Розвиток професіоналізму управлінської діяльності керівників загальноосвітніх навчальних закладів у системі післядипломної педагогічної освіти. Луганськ 478: 2005, 435с.
- Ніколаєнко С. М. Стратегія розвитку освіти України: початок ХХІ століття. Знання: 2006, 253с.
- Сидоров В. П. Основы научных исследований. Директ-Медиа: 2016, 167с.
- Поташник М. М. Управление качеством образования: Практико-ориентированная монография и методическое пособие. Педагогическое общество России: 2000, 448 с.
- Островерхова Н. Є. Управління професійно-технічним навчальним закладом на засадах інноваційних технологій. Київ: 2012, 285 с.
- Сазоненко Г. С. Управління освітою. Київ: 2015, 185 с.
- Конаржевський Ю. А. Педагогический анализ учебно-воспитательного процесса и управление школой. Педагог: 1986, 144 с.
- Саати Т. Л. Принятие решений при зависимостях и обратных связях. Аналитические сети. Ленанд: 2015, 360 с.
- Курило В. С. Моделювання системи критеріїв оцінки розвитку освіти в регіоні. Львів: 1999, 139с.
- Низков А. А. О критериях оценки знаний, умений и навыков студентов. Проблемы высшей школы. Москва: 1980, 341 с.
- Джеффри Д. У. Реляционные базы данных от А до Я. Наука: 2003, 143 с.
- Котеров Д. А. Технологія розробки програмних продуктів. Символ – Плюс: 2005, 1120 с.
- Резников Б. А. Системный анализ и методы системотехники. Часть 1. Методология системных исследований. Моделирование сложных систем: монография. СССР: 1990, 522 с.
